FAQ  •  Zarejestruj  •  Zaloguj

Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?)

<<

m4estro90

Avatar użytkownika

Posty: 1557

Dołączył(a): sobota, 10 stycznia 2015, 19:23

Lokalizacja: Poznań

Frakcja: Khador

Post niedziela, 24 lutego 2019, 12:39

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Tak na prawdę nowości do tharnów to groszowe sprawy w porównaniu np. do MoW czy Storm of the North ;)

Zgadzam się z Kevinem co do zmian i idących za nimi zakupów.

Jak grałem w 40stkę to nowy codex do jeden z moich armii powodował wymuszenie zakupu masy modeli, ponieważ to co miałem wtedy nie nadawało się do grania turniejowego.
Obrazek
<<

Torres

Avatar użytkownika

Posty: 5270

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 10:37

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Cygnar

Post niedziela, 24 lutego 2019, 12:40

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Kevin: Temat jest o nowych graczach. Ty masz/miałeś od dawna wszystko do Trolli ;)
yaro napisał(a):dobra masz dluzszego w internecie. Brawo.
<<

Kevin

Avatar użytkownika

Posty: 1829

Dołączył(a): poniedziałek, 24 listopada 2014, 23:15

Lokalizacja: Poznań

Frakcja: Trollbloods

Post niedziela, 24 lutego 2019, 13:08

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Nie, przyczepiłem się stricte do tego co napisał Sociu. Że co pół roku trzeba wkładać znów masę siana. Wydatek dla gracza który grał jest porównywalny pod kątem ilości modeli co był za czasów MK2, z ceną różnie bywa. Dodatkowo akurat w przykładzie zarówno Tharnów jak i Uny, grający cały zeszły rok Musza na poprzednich zasadach pokazał, że poprzednimi modelami też da się grać. To nie jest tak, że wychodzi nowy Theme i trzeba go od zera kupić. Jak się chcę grać wygięciami(przez mete jeszcze nie skontrowanymi) to owszem trzeba zrobić zakupy, ale poprzednie rozpiski nie są od razu do dupy. Tak WM'ka jest chujowa dla nowego gracza, nie jest to novum i z tym nie polemizuję. Po prostu nie zgadzam się z jedną z tez Socia, że co pół roku trzeba wydawać masę siana.
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"
ObrazekObrazek
<<

Cyel

Avatar użytkownika

Posty: 1087

Dołączył(a): sobota, 1 marca 2014, 20:46

Frakcja: Grymkin

Post niedziela, 24 lutego 2019, 13:49

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

sociu napisał(a):
m4estro90 napisał(a):

Akurat zegar jest najlepszym co może być w systemie bitewnym bo unika tego co było np. w 40stce czyli ordynarnego stalowania.

Zgadzam się, ale nie na turniejach dla początkujących-mają wystarczająco dużo stresu. W awaryjnych sytuacjach tak jak w mtg czy warhamerze młotem na czarownice jest sędzia :).


Turnieje na małe punkty, które towarzyszą turniejom wetów w Wawie mają właśnie
-uproszczone scenariusze (a la te z podręcznika)
-zrelaksowany zegar (45min/30pkt)
-brak Theme Forces
(rozważam dodanie do limitów brak Huge Bases, żeby nie pojawiały się żółwie, Wraith Enginy i inne Judicatory)

Ci co przyszli byli zadowoleni :)
<<

Nowynick

Posty: 13

Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2019, 21:53

Frakcja: Skorne

Post wtorek, 2 kwietnia 2019, 16:05

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Jestem początkującym. Osobiście nawet nie wiem czy wybrałem sobie silną czy słabą armię wybór padl na Skorne (bo gorylosłonie i robaki). Próg finansowy wejscia w system nie jest jakiś ogromny ale trzeba podkreślić że to początki i kasy jeszcze popłynie z konta. Dużo wyższy jest koszt wejścia w metę turniejową (kwestie finansowe pominę) samo ogarnięcie zasad własnych modeli będzie wymagało kilkunastu gier, zrozumienie jak działają inne armie i casterzy kolejne kilkadziesiąt gier(i wielu godzin metaanaliz battlereportów) to wszystko w zmiennym CIDowym środowisku, nie wiem jeszcze jak często są CIDy i jak duże zmiany poszczególne iteracje zasad niosą ale podejrzewam że . Realnie rzecz ujmując podejrzewam, że zanim będę na tyle ograny żeby na jakimś poważniejszym turnieju wystartować (z szansami na choćby pierwszą polowe stawki) będę potrzebował przez mniej więcej pól roku do roku większość czasu przeznaczonego na hobby poświęcać hordom. Cieszą mnie inicjatywy eventów dla początkujących bo gdzieś tego skilla łapać trzeba aczkolwiek kiedyś planuje wpaść na mastera i zebrać wpierdol :).

Jeżeli chodzi o slaby przypływ nowych graczy do systemu to problemem jest zarówno podejście wydawcy (75 punktów dopiero jest zbalansowane co przy bonusach z tierów wymaga potężnych zakupów) jak i środowiska (skoro 75 punktów jest zbalansowane po co grać inny format) oraz samych potencjalnych nowych graczy (kurła próg wejścia tak potwornie wysoki). Uwzględnienie tych trzech podstawowych czynników i zmiana podejścia środowiska (weteranów jak i świeżynek) do tych kwestii może nieco poprawić sytuacje napływu nowych graczy do systemu.
<<

Cyel

Avatar użytkownika

Posty: 1087

Dołączył(a): sobota, 1 marca 2014, 20:46

Frakcja: Grymkin

Post wtorek, 2 kwietnia 2019, 19:33

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Czy WMka będzie w jakiś sposób obecna np na Comic Conie czy Polconie czy innych dużych konwentach, gdzie ktokolwiek z zewnątrz ją może zobaczyć ? Mam wrażenie, że "all our shows are secret shows".
<<

Nowynick

Posty: 13

Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2019, 21:53

Frakcja: Skorne

Post wtorek, 2 kwietnia 2019, 20:46

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Łódzki klub Cztery Smoki coś na Pyrkon planuje.
<<

Cień87

Avatar użytkownika

Posty: 53

Dołączył(a): czwartek, 18 maja 2017, 23:21

Frakcja: Legion of Everblight

Post środa, 3 kwietnia 2019, 01:09

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

fakt ale oni chyba każdy bitewniak obsadzają:P po za Starwarsowymi
<<

Dawid

Posty: 352

Dołączył(a): sobota, 18 maja 2013, 16:47

Post poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 15:42

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

sociu napisał(a):4.Rynek gier poszedł do przodu, wszystkie popularne obecnie gry mają naprzemienną aktywację i to w prosty sposób balansuje grę. Ktoś mówił o combach itd że to niby podstawa WMH ,ale to chyba nigdy nie grał w coś innego. Nawet combo w MTG daje możliwość reakcji przeciwnikowi! można je zatrzymać, a tu bach bach i połowa armii odstrzelona. Pogłębia to tylko efekt buy to win.


Trafiłeś w samo sedno problemu. Ten sam problem trawi produkty GW - w AoS o zwycięstwie decyduje rzut o turę, a w 40k gre niszczy syndrom pierwszej rundy i przytłaczająca moc strzelania. W WMH to odpalenie dewastującego comba. I rzeczywiście sama tylko naprzemienna aktywacja w bardzo efektywny sposób pozbywa się z gry największych problemów i mankamentów. Z tych popularniejszych tytułów bez naprzemiennej aktywacji, który dobrze działa to Kings of War - to zasługa bardzo prostych i intuicyjnych zasad, najszybszej rozgrywce spośród masowych bitewniaków i świetnemu balansowi. Osobiście też czekam na MK4 z naprzemienną - chociaż zdaję sobie sprawę, że może to nastąpić na święte nigdy, tak jak w przypadku produktów GW ;P.

Wracając do problemu braku balansu na małe punkty w WMH, czy nie dałoby się zorganizować np. turnieju na Battle Groupy (z ew. niewielkim dodatkiem punktów) z naprzemienną aktywacją? Nie wiem czy ktoś by się odważył, a turniej nie został zbojkotowany, ale może warto sprawdzić jakby wtedy taka WMH śmigała?
<<

Dziekan

Avatar użytkownika

Posty: 4522

Dołączył(a): czwartek, 8 sierpnia 2013, 11:58

Lokalizacja: Warszawa / Pruszków

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 16:55

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Nie smigalaby
Obrazek
<<

PeterO

Posty: 921

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 14:39

Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań/Warszawa

Frakcja: Cygnar

Post poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 20:43

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Całość jest napisana pod grę turową, więc nie wydaje mi się, żeby wprowadzanie tego było rozsądne. Tak samo WMH balansowana jest raczej pod 75p, nie na poziomie battle boxów.
Jakby nie było, trudno o przyzwoitą frekwencję na normalnych turniejach i trudno mi sobie wyobrazić, żeby taki turniej przyciągnął więcej osób.
Natomiast jeśli czujesz taką potrzebę możesz poszukać kogoś chętnego na takie granie.
Żbik napisał(a): Lepiej się przypierdolić i przeprosić, niż się nie przypierdolić i potem żałować.
<<

Śliski

Avatar użytkownika

Posty: 2474

Dołączył(a): niedziela, 26 maja 2013, 23:29

Lokalizacja: Kraków

Frakcja: Legion of Everblight

Post środa, 28 sierpnia 2019, 19:57

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Jak ktos uwaza, ze naprzemienna aktywacja jest taka wsaniala, to chyba gral w malo gier, ktore ja maja. Np. 2e malifaux, gdzie krolowaly rzeczy, ktore robia jak najwiecej aktywacji za jak najmniej pktow, zeby robic cala swoja ture od momentu, az przeciwnik nie bedzie mogl reagowac. Oczywiscie mozna temu na rozne sposoby przeciwdzialac, ale to rozwiazanie ma tak samo plusy i minusy jak "ja aktywuje calosc, ty aktywujesz calosc".
<<

Brohun

Avatar użytkownika

Posty: 219

Dołączył(a): czwartek, 28 czerwca 2018, 23:18

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post czwartek, 29 sierpnia 2019, 21:28

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Śliski napisał(a):Jak ktos uwaza, ze naprzemienna aktywacja jest taka wsaniala, to chyba gral w malo gier, ktore ja maja. Np. 2e malifaux, gdzie krolowaly rzeczy, ktore robia jak najwiecej aktywacji za jak najmniej pktow, zeby robic cala swoja ture od momentu, az przeciwnik nie bedzie mogl reagowac. Oczywiscie mozna temu na rozne sposoby przeciwdzialac, ale to rozwiazanie ma tak samo plusy i minusy jak "ja aktywuje calosc, ty aktywujesz calosc".


dobre gry maja zasady jak temu przeciwdzialac - np w batman miniature game jest tak ze jak ture zaczynasz z wieksza iloscia modeli niz przeciwnik to on ma "baje" ze moze powiedziec ze teraz sie nie aktywuje - ma tyle baji ile różnica modeli (czy jakaś zbliżona liczba, nie pamiętam dokładnie) i działą to super bo tą liczbę się określa na początku tury, i zabijane modele nie zmieniają ilości baji, co potrafi fajnie (interaktywnie) namieszać w planach
<<

McBear

Posty: 51

Dołączył(a): poniedziałek, 18 czerwca 2018, 13:35

Frakcja: Circle Orboros

Post piątek, 30 sierpnia 2019, 20:27

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Podobna zasada była w Konfrontacji. Z tym że zamiast baji była rezerwa - jeśli przeciwnik miał więcej aktywacji, Ty miałeś rezerwe którą mogłeś użyć by aktywować nie 1 a np 2 modele. (max 3 na jedna aktywache jesli dobrze pamietam)
<<

Kamo

Avatar użytkownika

Posty: 152

Dołączył(a): wtorek, 7 kwietnia 2015, 23:14

Frakcja: Circle Orboros

Post piątek, 30 sierpnia 2019, 23:11

Re: Inicjatywa oddolna - problemy WM-ki (a moze srodowiska ?

Taki system wymaga całkowitej zmiany zasad i balansu, więc nie ma co liczyć na to że maszyna będzie miała naprzemienną aktywację. Nie pod to napisane ma zasady.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje o WM&H

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość