Parowa mini-liga 2x30pkt
Razem z przyjaciółmi i znajomymi gramy sobie właśnie ligę parową. Z naszej grupy do gry w lidze zgłosiła się tylko 10 graczy, ale to nawet dobrze, bo i tak bitwy nie są rozgrywane zbyt często a przy zaledwie 10 w sumie do rozegrania istnieje szansa, że uda nam się ligę ukończyć z wszystkimi faktycznie rozstrzygniętymi i bez walkowerów
Pary przedstawiają się następująco
1. Bartek i Dawid (Khador i Circle)
2. Zbyszek i Marek (Khador i Skorne)
3. Piotrek i Max (Cryx i Protektorat)
4. Ryjówka i ja (Circle i Protektorat)
5. św_Barbara i Zielony (Khador i Cryx)
Liga polega na tym, że każdy będzie toczył bitwy z każdym co oznacza, że każda para ma do rozegrania 4 bitwy.
Ligę (i nagrodę ) wygrywa para, która odniesie najwięcej zwycięstw. Jeśli jakieś pary odniosą tyle samo zwycięstw , o tym, kto zostanie ostatecznym czempionem zadecyduje dodatkowa, finałowa bitwa - dogrywka!
* * *
SCENARIUSZE
Rozgrywamy standardowe scenariusze SteamRoller z następującymi zmianami:
- gramy do 6 Control Points
- utrata warcastera/warlocka nie wyłącza danego gracza z gry, ale daje przeciwnikom 3 Control Points
- Deathclock ustawiony na 1h30min/stronę. Jeśli wszyscy biorący udział w bitwie gracze się zgodzą, można zrezygnować z Deathclocka lub zmienić ustawiony czas.
ROZPISKI
Po każdej stronie grają dwie armie warte 30 punktów, każda pod osobnym warcasterem/warlockiem. Sojusz jest ograniczony zasadami Field Allowance (więc np nie może zdublować tego samego imiennego najemnika)
Spośród dwóch graczy stawiających się do bitwy, jeden (gracz pierwszy) powinien mieć przygotowaną kompletną rozpiskę, którą zagra. Obie strony pokazują sobie tą pierwszą rozpiskę.
Po ich obejrzeniu, drugi gracz wybiera swojego warcastera/warlocka i równocześnie z drugim graczem po stronie przeciwników, ujawnia go.
Następnie drugi gracz (znając całą rozpiskę gracza pierwszego i warcastera/warlocka gracza drugiego) tworzy na miejscu swoją rozpiskę. Rozpiski drugich graczy są ujawniane równocześnie i zaczyna się gra.
ZASADY SPECJALNE
- limit featów. Dana strona może wykorzystać feat tylko jednego warcastera/warlocka. O tym, który warcaster/warlock użyje feata obie strony równocześnie informują przed rozstawieniem.
- jeśli wszyscy biorący udział w bitwie gracze się zgodzą, zamiast stosować się do powyższej zasady, mogą w dowolnym momencie bitwy zgodnie z zasadami użyć feata jednego z warcasterów/warlocków po swojej stronie. Po zrobieniu tego, nie mogą już wykorzystać feata drugiego warcastera /warlocka
- obie armie grające po danej stronie są dla siebie neutralne, czyli ani FRIENDLY ani ENEMY, nawet jeśli są z tej samej frakcji.
W pierwszej bitwie stawiliśmy czoła św_Barbarze i Zielonemu
Old Witch +3
* Scrapjack
* Behemoth 13
Widowmakers 4
Ayiana & Holt 4
Alexia Ciannor & Risen 5
Kell Bailoch 2
Gorman 2
eEiryss 3
pSkarre +6
* Deathripper 4
* Deathripper 4
* Scarlock Thrall 2
Max Bane Knights 10
Max Bane Thralls 8
* UA 3
Bane Lord Tartarus 4
3 Scrap Thralls 1
Ryjówka i ja
Kromka +4 (34)
Stalker - 10
Ghetorix - 11
Gorax 4
Wold Stalkers - 5
kamienie + ua - 3
Gallows grove 1
Harbinger of Menoth 5
Reckoner 8
Hierophant 2
Daughters of the Flame (Leader and 5 Grunts) 5
Exemplar Bastions (Leader and 4 Grunts) 8
Exemplar Errants (Leader and 5 Grunts) 5
Exemplar Errant Officer & Standard Bearer 2
Nicia, Tear of Vengeance 3
Vassal of Menoth 2
Graliśmy scenariusz z prostokątną strefą i dwiema flagami, których dominowanie odbiera przeciwnikom CP (Balance of Power chyba…)
Zaczynali Barbara i Zielony i ruszyli żwawo do przodu, zasłaniając się chmurą wron. Jedyny czar jaki Zwiastunka Menotha rzuciła w tej grze - Puryfikacja - usunął tę przeszkodę i szybkie Córy Płomienia i Nicia związały walką przednią straż - Widowmakerów. Stara Wiedźma Zevhanna ustawiwszy się w lesie na flance użyła swojego Feata, by uniemożliwić szarże na zbliżające się masy Bane'ów i resztę połączonych armii Khadoru i Cryxu a Behemoth przetrzebił Woldstalkerów.
Ale Khadorski dowódca nie docenił sztuczek z wielokrotnym ruchem Circle - teleportacji, czaru Warpath. Gethorix w naszej drugiej turze , na samym jej początku , dopadł Starą Wiedźmę, co nie tylko wyłączyło z gry Behemotha i Scrapjacka, ale też działanie feata, otwierając drogę licznym szarżom protektoratowych weaponmasterów i berserkującego Warpwolfa. Pod koniec tury Banes obu rodzajów ponieśli dotkliwe straty, zginęła też Alexia, nasze armie kontrolowały strefę a Zwiastunka zająwszy centralną pozycję odpaliła swojego Feata uniemożliwiając reszcie Cryxowej piechoty jakąkolwiek kontrę.
Turę później, po kolejnej rundzie wyżynania Bane'ów, do strefy dotarł Kromac i przeciwnicy nie widząc szans ani na skuteczny atak na naszych dowódców ani na odbicie strefy niedobitkami swoich sił, poddali grę.
Pary przedstawiają się następująco
1. Bartek i Dawid (Khador i Circle)
2. Zbyszek i Marek (Khador i Skorne)
3. Piotrek i Max (Cryx i Protektorat)
4. Ryjówka i ja (Circle i Protektorat)
5. św_Barbara i Zielony (Khador i Cryx)
Liga polega na tym, że każdy będzie toczył bitwy z każdym co oznacza, że każda para ma do rozegrania 4 bitwy.
Ligę (i nagrodę ) wygrywa para, która odniesie najwięcej zwycięstw. Jeśli jakieś pary odniosą tyle samo zwycięstw , o tym, kto zostanie ostatecznym czempionem zadecyduje dodatkowa, finałowa bitwa - dogrywka!
* * *
SCENARIUSZE
Rozgrywamy standardowe scenariusze SteamRoller z następującymi zmianami:
- gramy do 6 Control Points
- utrata warcastera/warlocka nie wyłącza danego gracza z gry, ale daje przeciwnikom 3 Control Points
- Deathclock ustawiony na 1h30min/stronę. Jeśli wszyscy biorący udział w bitwie gracze się zgodzą, można zrezygnować z Deathclocka lub zmienić ustawiony czas.
ROZPISKI
Po każdej stronie grają dwie armie warte 30 punktów, każda pod osobnym warcasterem/warlockiem. Sojusz jest ograniczony zasadami Field Allowance (więc np nie może zdublować tego samego imiennego najemnika)
Spośród dwóch graczy stawiających się do bitwy, jeden (gracz pierwszy) powinien mieć przygotowaną kompletną rozpiskę, którą zagra. Obie strony pokazują sobie tą pierwszą rozpiskę.
Po ich obejrzeniu, drugi gracz wybiera swojego warcastera/warlocka i równocześnie z drugim graczem po stronie przeciwników, ujawnia go.
Następnie drugi gracz (znając całą rozpiskę gracza pierwszego i warcastera/warlocka gracza drugiego) tworzy na miejscu swoją rozpiskę. Rozpiski drugich graczy są ujawniane równocześnie i zaczyna się gra.
ZASADY SPECJALNE
- limit featów. Dana strona może wykorzystać feat tylko jednego warcastera/warlocka. O tym, który warcaster/warlock użyje feata obie strony równocześnie informują przed rozstawieniem.
- jeśli wszyscy biorący udział w bitwie gracze się zgodzą, zamiast stosować się do powyższej zasady, mogą w dowolnym momencie bitwy zgodnie z zasadami użyć feata jednego z warcasterów/warlocków po swojej stronie. Po zrobieniu tego, nie mogą już wykorzystać feata drugiego warcastera /warlocka
- obie armie grające po danej stronie są dla siebie neutralne, czyli ani FRIENDLY ani ENEMY, nawet jeśli są z tej samej frakcji.
W pierwszej bitwie stawiliśmy czoła św_Barbarze i Zielonemu
Old Witch +3
* Scrapjack
* Behemoth 13
Widowmakers 4
Ayiana & Holt 4
Alexia Ciannor & Risen 5
Kell Bailoch 2
Gorman 2
eEiryss 3
pSkarre +6
* Deathripper 4
* Deathripper 4
* Scarlock Thrall 2
Max Bane Knights 10
Max Bane Thralls 8
* UA 3
Bane Lord Tartarus 4
3 Scrap Thralls 1
Ryjówka i ja
Kromka +4 (34)
Stalker - 10
Ghetorix - 11
Gorax 4
Wold Stalkers - 5
kamienie + ua - 3
Gallows grove 1
Harbinger of Menoth 5
Reckoner 8
Hierophant 2
Daughters of the Flame (Leader and 5 Grunts) 5
Exemplar Bastions (Leader and 4 Grunts) 8
Exemplar Errants (Leader and 5 Grunts) 5
Exemplar Errant Officer & Standard Bearer 2
Nicia, Tear of Vengeance 3
Vassal of Menoth 2
Graliśmy scenariusz z prostokątną strefą i dwiema flagami, których dominowanie odbiera przeciwnikom CP (Balance of Power chyba…)
Zaczynali Barbara i Zielony i ruszyli żwawo do przodu, zasłaniając się chmurą wron. Jedyny czar jaki Zwiastunka Menotha rzuciła w tej grze - Puryfikacja - usunął tę przeszkodę i szybkie Córy Płomienia i Nicia związały walką przednią straż - Widowmakerów. Stara Wiedźma Zevhanna ustawiwszy się w lesie na flance użyła swojego Feata, by uniemożliwić szarże na zbliżające się masy Bane'ów i resztę połączonych armii Khadoru i Cryxu a Behemoth przetrzebił Woldstalkerów.
Ale Khadorski dowódca nie docenił sztuczek z wielokrotnym ruchem Circle - teleportacji, czaru Warpath. Gethorix w naszej drugiej turze , na samym jej początku , dopadł Starą Wiedźmę, co nie tylko wyłączyło z gry Behemotha i Scrapjacka, ale też działanie feata, otwierając drogę licznym szarżom protektoratowych weaponmasterów i berserkującego Warpwolfa. Pod koniec tury Banes obu rodzajów ponieśli dotkliwe straty, zginęła też Alexia, nasze armie kontrolowały strefę a Zwiastunka zająwszy centralną pozycję odpaliła swojego Feata uniemożliwiając reszcie Cryxowej piechoty jakąkolwiek kontrę.
Turę później, po kolejnej rundzie wyżynania Bane'ów, do strefy dotarł Kromac i przeciwnicy nie widząc szans ani na skuteczny atak na naszych dowódców ani na odbicie strefy niedobitkami swoich sił, poddali grę.