FAQ  •  Zarejestruj  •  Zaloguj

Raporty Simona :)

<<

Simon99

Avatar użytkownika

Posty: 3171

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 06:52

Lokalizacja: Zabrze

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post wtorek, 4 grudnia 2018, 19:16

Raporty Simona :)

Witam wszystkich :)

W związku na chęć poprawienia sobie skilla i częstszej gry zamierzam dzielić się swoimi przemyśleniami z części rozegranych gier. Dostępne będą one tutaj lub na blogu Moment of Clarity. Tutaj będę wrzucał raczej granie PoMem, a na MoC poleci granie Minionami :)

Gry nie będą publikowane chronologicznie (czyli niektóre gry Minionami będą dość stare podczas gdy gry PoMem będą raczej na bieżąco).

Na pierwszy ogień lecą dwie gry z zgrupowania WTC wraz z przemyśleniami. Były to moje odpowiednio 2 i 3 gra PoMem po dłuższej przerwie, więc wpadek jest sporo ;)

Lecimy:
Gra nr.1 z Maybug (Reclaimer1 vs Reclaimer1) - Spread the Net
Moja rozpiska:

[Theme] Exemplar Interdiction

[High Reclaimer 1] The High Reclaimer [+32]
- Judicator [34]
High Exemplar Gravus [8]
Scrutator Potentate Severius [0(6)]
- Dervish [7]
Vassal Mechanik [1]
Vassal Mechanik [1]
Choir of Menoth (min) [4]
Exemplar Cinerators (max) [13]
- Exemplar Cinerator Officer [0(5)]
Exemplar Errants (min) [10]
- Exemplar Errant Officer & Standard [0(4)]
Exemplar Vengers (max) [20]
Visgoth Juviah Rhoven & Honor Guard [9]

Rozpiska Maybuga:

[Theme] Exemplar Interdiction

[High Reclaimer 1] The High Reclaimer [+32]
- Judicator [34]
Exemplar Bastion Seneschal [5]
Exemplar Warder Elias Gade [5]
Scrutator Potentate Severius [0(6)]
- Fire of Salvation [14]
Choir of Menoth (min) [4]
Exemplar Errants (max) [16]
Exemplar Vengers (max) [20]
Idrian Skirmishers (min) [9]
- Idrian Skirmisher Chieftain & Guide [0(5)]

Ogólnie uważałem, że MU mam pod górkę, ale głównie ze względu na brak ogrania PoMem. Niestety byłem drugi, przez co Maybug miał lepszą stronę i de facto pierwszy zaczynał robić poważniejsze obrażenia.

Deployment:
Obrazek

Ja: Od lewej strony: Gravus (prox Flambringerka), Venger, Cinteratorzy max z UA (prox - krokodyl), 2 mechaników (1 prox świnka), Judicator, Vengerzy, Reclaimer, Visgoth, Severius0, Vengerzy, Dervish. Z tyłu chór, a z przodu erranci.
Maybug: Judicator, chór, Sevy0, FoS, Reclaimer, Vengerzy, Bastion Seneshal, Vengerzy. Z przodu Idrianie oraz Erranci w schowani w lesie. Wszystko poza zasięgami strzelania errantów.

Tura 1
Simon:
- Reclaimer podchodzi i rzuca HoFa na Errantów oraz chmurkę,
- prawie wszystko biegnie,
- Chór rzuca bez niemagicznego strzelania w jacki,
- gravus daje +2 move'a na cineratorów,
- visgoth widzenie przez chmurki na kolosa,
- kolos podchodzi i zdejmuje strzelaniem 2 Idrian.

Obrazek


Maybug:
- Relaimer HoF na Idrian,
- Gade zdejmuje dwóch Errantów (widzi przez chmurki i strzela do oficera),
- odporność na strzelanie na jacki, defensywne pozycjonowanie modeli, kolos strzela jedną tubę w kierunku cineratorów i zabija jednego, a drugą tubę w kolosa (obydwaj zapominamy o nietargetowaniu o czym przypomniałem sobie pisząc ten raport) i spada dodatkowy errant,
- reszta się pozycjonuje.

Obrazek


Przemyślenia:
- źle ustawieni Cinneratorzy (powinni być bardziej za chmurką by kolos musiał pójść innym kątem by do nich strzelać)
- za agresywne ustawienie officera unitu (później sobie przypomniałem, że Gade olewa chmurki)
- pamiętanie o passage ;)

Tura 2
Simon:
- Erranci idą i zabijają trzech chórzystów,
- Cinneratorzy shield wall i do przodu,
- Venger szarżuje na vengera by go zabić,
- Reclaimer się chowa w rubble i przerzuca HoF na Judicatora,
- kolos celuje w Vengera otoczonego przez errantów i Reclaimera - Venger spada, ale w około wszystko żyje,
- Passage na jackach.

Obrazek

Maybug:
- Zabija trzech errantów na środku stołu,
- zabija trzech cinneratorów z udziałem kolosa i Idrian,
- FoS szarżuje na cineratorów po drugiej stronie, zabija jednego i z road to war oraz wbija kilka obrażeń w kolosa,
- Reclaimer przerzuca HoF na Gade i ucieka od sprejek Judicatora (nadal mogę go sięgnąć rakietami jak zniszczę FoSa)
- Gade próbuje upolować ostatnich dwóch errantów,
- Passage na kolosie.

Scenariusz: 0:2 dla Maybuga

Obrazek


Przemyślenie:
- zapomniałem o Vengancie na Cinneratorach. mogłem ich spokojnie schować za chmurką tak żeby kolos nie miał możliwości strzelania do nich
- Nie powinienem dać sobie zabić całego unitu Cinneratorów bez odpalania minifeata. Bardziej przypuszczałem, że Maybug będzie celował w zadanie większej ilości obrażeń w kolosa co mnie trochę wzięło z zaskoczenia.
- Gdyby nie te błędy do na stole miałbym bardziej pewną pozycję.

Tura 3:
Simon (brak zdjęcia):
- plan na turę to zdjąć Severiusa 0 i oczyścić prawą flankę. Plan wykonalny :)
- Severius 0 biegnie tak by dawać w odpowiednim miejscu EoM,
- Dwóch Vengerów szarżuje na dwóch Vengerów z czego jeden ginie,
- Reclaimer feat i wraca Errantów oraz Vengerów,
- Erranci czyszczą errantów, Officer biegnie by dawać Marked Target na severiusa,
- Kolos podchodzi i jednym strzałem zabija Severiusa 0 oraz zabija jednego idriana, oraz zabija Gade ze sprejki i dwóch errantów,
- mechanik bieg do flagi

Scenariusz 3:2 dla Simona

Maybug:
- Feat Reclaimere,
- Kolos zabija errantów,
- Erranci zabijają Dervisha i Vengerów
- Idrianie zabijają mechanika,

Scenariusz 3:4 dla Maybuga

Obrazek


Przemyślenia:
- Straciłem głupio dervisha, który byłby bardzo fajny w late gamie do czyszczenia vengerów.
- Żeby kontrolować środkową strefę zabiłem sobie trzech Errantów, których w sumie nie musiałem. Mogłem dać inne priorytety bicia i próbować ich sobie oszczędzać na late game, bo to ja wytwarzałem presję scneriuszową przez lepsze pozycjonowanie.

Tura 4:

Simon:
- próbowałem zniszczyć FoSa, który blokował mi dostęp kolosa do kolosa od Maybuga. Jak już to zrobiłem to szarża i zobaczyłem, że było to bardzo nie efektywne planowanie aktywacji.
- z jedną minutą na zegarku poddałem grę, bo w następnej turze tracę kolosa.

Obrazek


Podstumowania ogólne:
- była to moja druga gra PoMem po przerwie i muszę powiedzieć, że poszła zdecydowanie lepiej niż się spodziewałem. Pomimo paru mechanicznych problemów z ustawianiem modeli wydaje mi się, że miałem trochę lepszy plan na grę i nawet mimo straconych Cineratorów dało się to ugrywać.
- Przez sklerozę oraz problemy z pozycjonowaniem modeli straciłem bardzo dużo czasu. Na pewno wymagane jest spamiętanie modeli i próba rozsądniejszego grania.
- Kolos na kolosa to głupia sprawa i powinienem w sumie nadal w ostatniej turze skupić się na czyszczeniu piechoty.
- Za dużo rzeczy oddawałem za darmo złym pozycjonowaniem. Dervish oraz Cineratorzy mogli spokojnie przeżyć i mieć większy wpływ na grę.
Proud member of :
"Może i nie jesteśmy najpotężniejsi, ale za to gramy na remis"

PP Judge od 14.03.2017
<<

Simon99

Avatar użytkownika

Posty: 3171

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 06:52

Lokalizacja: Zabrze

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post środa, 5 grudnia 2018, 01:01

Re: Raporty Simona :)

Gra nr 2 z Whydakiem (Kreoss1 vs Kallus2) - The pit 2
Moja rozpiska:
Protectorate Army - 75 / 75 points
[Theme] The Creator's Might

[Kreoss 1] High Exemplar Kreoss [+29]
- Judicator [34]
Exemplar Warder [0(5)]
Exemplar Warder [0(5)]
Initiate Tristan Durant [0(4)]
- Judicator [34]
Scrutator Potentate Severius [0(6)]
- Crusader [10]
- Redeemer [11]
- Redeemer [11]
Choir of Menoth (min) [4]

Rozpiska Whydaka:
Legion Army - 75 / 75 points
[Theme] Primal Terrors

[Kallus 2] Kallus, Devastation of Everblight [+28]
- Archangel [35]
- Golab [17]
- Ammok the Truthbearer [4]
Spell Martyr [1]
Spell Martyr [1]
Spell Martyr [1]
The Forsaken [4]
Chosen of Everblight (max) [20]
Chosen of Everblight (max) [20]
Hellmouth [0(6)]
Hellmouth [0(6)]

Deploument:

Obrazek

Ja : od lewej Judicator, Crudsader, Kreoss (prox visgoth) redeemer, 2* exemplar warders (jeden to errant), Judicator, Redeemer. Z tyłu chór, Severius0 i Durant. Up w grze - DW na kolosie, fortify na kolosie, road to war, lamentacja.
Whydak: od lewej Archangel, Choseni, Kallus, Golab, Choseni i gdzieś w koło support. Z przodu hellmouth

Runda 1:
Whydak:
- Wszystko bieg do przodu poza zasięgi strzelania kolosów,
- Kallus rzuca czar odporności na ogień.

Obrazek

Simon:
- chór śpiewa battle
- kolosy podchodzą i z blastów zdjemuje 2 choseny i (WAŁEK MISIĄCA) Hellmountha bo zapomniałem odjąć kości na obrażenia :/ Na szczęście nie miało to chyba aż tak wielkiego wpływu na grę poza udowodnieniem, że jestem największym oszustem!
- po prawej stronie redeemer zadaje pojedyńcze obrażenia w hellmoutha
- wszystko do przodu, wardery w zasięgu shield guarda do lewego kolosa (nie chcemy się palić

Obrazek

Przemyślenia:
- Ogólnie był problem w pozycjonowaniu modeli, zacząłem bardzo w kupie i później się okazywało, że brakowało zasięgów.

Runda 2:
Whydak:
- strzela archaniołem w wardera (zabija go) i w Crusadera,
- wybiega mackami z CMD hellmoutha żebym nie mógł trigerować road to war
- Wszystko agresywnie do przodu.

Obrazek

Simon:
- Judicatory i Redeemer czyszczą lewą flankę z Chosenów,
- Kreoss wchodzi do killboxa i przerzuca defenders ward na siebie,
- Redeemer po lewej stronie biegnie contestować

Obrazek

Przemyślenie:
- Z powodu błędnego pomiaru skupiłem się na czyszeniu lewej flanki, która była dość problematyczna.
- W celu zablokowanie punktowanie zostałem zmuszony do wyrzucenie na środek stołu zarówno Crusadera jak i redeemera. Przewaga w attrition musiała zostać szybko zniwelowana poprzez obronę scenariusza.

Runda 3:
Whydak:
- Golab oraz Kallus niszczą Crusadera,
- Redeemer jest zniszczony przez archanioła i jednego chosena,
- Choseni z prawej flanki biegną agresywnie do przodu i niszczą objective

Scenariusz 0:3 dla Whydaka

Obrazek

Simon:
- Warder szarżuje na chosena by contestować lewą strefę, ale go nie zabija,
- Kreoss odpala feata by relatywni prosto wysprzątać prawą flankę,
- Kolos bez buffów niszczy objective

Scenariusz 2:3 dla Whydaka

Obrazek

Runda 4:
Whydak:
- Archanioł i Golab niszczą Judicatora po lewej stronie,
- Ostatni chosen z prawej strony contestuje strefę,

W tym momencie się poddałem, bo Golab i Archanioł z odpalonym featem spokojnie złomują judicatora i nie zostaje mi nic na stole.

Obrazek


Przemyślenia po meczu:
- ogólnie MU jest bardzo wyrównany i w bardzo niekorzystnych dla mnie warunkach (dużo ciężkiego terenu po obydwu stronach, bycie drugim graczem, nieogranie rozpiski) zaważały raczej błędy popełnione na początku gry.
- złe wystawienie spowodowało, że modele mogące służyć do contestu zostały bardzo źle użyte.
- Kolos podpięty pod Kreossa mógł spokojnie zamienić miejsce z kolosem od Duranta - brak DW na kolosie sporo ułatwił jego zdjęcie.

Na jutro zostawiam sobie opis MU przy parowaniu :)
Proud member of :
"Może i nie jesteśmy najpotężniejsi, ale za to gramy na remis"

PP Judge od 14.03.2017
<<

Simon99

Avatar użytkownika

Posty: 3171

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 06:52

Lokalizacja: Zabrze

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post środa, 5 grudnia 2018, 09:21

Re: Raporty Simona :)

Kilka słów na temat procesu parowania:

Na granie wziąłem dwie rozpiski:

[Theme] The Creator's Might
[Kreoss 1] High Exemplar Kreoss [+29]
- Judicator [34]
Exemplar Warder [0(5)]
Exemplar Warder [0(5)]
Initiate Tristan Durant [0(4)]
- Judicator [34]
Scrutator Potentate Severius [0(6)]
- Crusader [10]
- Redeemer [11]
- Redeemer [11]
Choir of Menoth (min) [4]



[Theme] Exemplar Interdiction
[High Reclaimer 1] The High Reclaimer [+32]
- Judicator [34]
High Exemplar Gravus [8]
Scrutator Potentate Severius [0(6)]
- Dervish [7]
Vassal Mechanik [1]
Vassal Mechanik [1]
Choir of Menoth (min) [4]
Exemplar Cinerators (max) [13]
- Exemplar Cinerator Officer [0(5)]
Exemplar Errants (min) [10]
- Exemplar Errant Officer & Standard [0(4)]
Exemplar Vengers (max) [20]
Visgoth Juviah Rhoven & Honor Guard [9]

Nie były one podyktowane optymalnością pod względem grania parówki, ale pod względem normalnego grania turniejowego. Chciałem by rozpiski były w miarę uniwersalne i by dawały wiele możliwości. Ogólnie są to sprawdzające się rozpiski od których chciałem zacząć.

Moje oceny MU przeciwników:
- Musza - Iona + Wurmwood - ogólnie jest to MU, którego nie chciałem grać do momentu gdy nie będę miał opanowanych podstaw pozycjonowania swoich modeli. Na chwilę obecną Musza przejechałby mnie wurmwoodem, więc MU totalnie na minus :)
- Whydak - Kallus 1 + Kallus 2 - tutaj było wręcz przeciwnie. Widziałem jak się gra na Primal Terrory i byłem dość pewny, że uda mi się to ugrać. Podczas drugiego parowania udało nam się doprowadzić do sytuacji w której jednak mam możliwość zagrania tego no i coś jednak nie wyszło ;) W trakcie przeglądania rozpiski zobaczyłem, że Kallus 2 dość fajnie wyłącza mi z 25% listy co przy tym terenie na który graliśmy było całkiem sporo. Pomimo wyniku z gry uważam, że MU jest do grania i jest bliżej 50-50 w zależności od zaczynania oraz terenu na stole (obydwie te rzeczy były na moją niekorzyść)
- Hasher - Dreamer + Old Witch 2 - wydawało mi się, że Kreoss może na to pograć, ale dość ciężko mi było ocenić czy jest to MU dobry dla mnie czy też nie. Dlatego postawiłem 50-50 :) Pewnie grając przegrałbym poprzez nieogranie zarówno grymkinów jak i swoich list.
- Maybug - Kreoss1+ Reclaimer1 - tutaj tak naprawdę chodziło o ogranie MU. Oceniłem go jako taki, który w parowaniu nie chcę grać, bo pewnie przegram przez brak doświadczenia i granie Minionami przez ostatnie 1,5 roku :) Przy korzystnym stole uważam, że dało się to grać czego wynik pokazuje pierwszy raport.
- Kruker i CG - tutaj dałem 50-50, ponieważ kilka dni wcześniej grałem pierwszą grę z Radkiem na CG. Bardzo mocna frakcja, ale PoM teraz ma możliwości grania z tym :)

W pierwszym meczu zostałem rzucony na pożarcie, ponieważ dość sceptycznie oceniłem swoje paringi. Uważam, że była to dobra decyzja i ogólnie mając większe doświadczenie frakcją nie chciałbym grać tylko w Wurmwoodem (i może Kallusem 2 jak nie mam korzystnego stołu). W drugim parowaniu na końcu powinienem spróbować uniknąć Whydaka i pocisnąć drugi MU (tym bardziej, że stół był dla mnie bardzo niekorzystny.
Proud member of :
"Może i nie jesteśmy najpotężniejsi, ale za to gramy na remis"

PP Judge od 14.03.2017
<<

doctorkoza

Avatar użytkownika

Posty: 2408

Dołączył(a): sobota, 23 lutego 2013, 10:11

Lokalizacja: Bielsko-Biała

Frakcja: Khador

Post środa, 5 grudnia 2018, 10:33

Re: Raporty Simona :)

Sry Simon, że wetnę Ci się w temat
Simon99 napisał(a):- kolosy podchodzą i z blastów zdjemuje 2 choseny i (WAŁEK MISIĄCA) Hellmountha bo zapomniałem odjąć kości na obrażenia :/

Ale co Ty wiesz o WAŁKACH w tej grze :lol:

A raporty gitara. Zawsze dobrze się czyta takie teksty zaopatrzone w zdjęcia.
ObrazekObrazek
Karpiu napisał(a):Powiem tak troche podpierajac sie starzem

Musza napisał(a):
Karpiu napisał(a):Ehhh Musza jak zwykle gra trzeci rok trzema Casterami w Circlu na krzyz :D
Zagraj Cygnar Zobaczysz :D


skargi, zażalenia oraz dziwne propozycje prosimy podsyłać na adres: jestem@zazdrosny.pl
<<

yaro

Avatar użytkownika

Posty: 7500

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 11:25

Lokalizacja: Krakow

Frakcja: Skorne

Post środa, 5 grudnia 2018, 10:42

Re: Raporty Simona :)

mnie sie najbardziej podobalo wygranie piwa bo ktos probowal sprzedac ze Maintenance jest po Control phase ;) Ach te przegiete tharny, nie dosc ze restoration to jeszcze po przywroceniu vengance :D
Herudaio napisał(a):Nobody expects the Iosian inquisition!

0-6(1) > 10-7(3) ?
<<

Dziekan

Avatar użytkownika

Posty: 4531

Dołączył(a): czwartek, 8 sierpnia 2013, 11:58

Lokalizacja: Warszawa / Pruszków

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post środa, 5 grudnia 2018, 10:48

Re: Raporty Simona :)

Super reporty.
Jest jedna akcja, którą opisałeś :

-"wybiega mackami z CMD hellmoutha żebym nie mógł trigerować road to war"

jak macka jest poza CMD hellmoutha to ginie od razu.
Chyba ,ze tak zagraliscie ,ale nie napisales o tym.
<<

Musza

Avatar użytkownika

Posty: 1192

Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2017, 19:48

Frakcja: Circle Orboros

Post środa, 5 grudnia 2018, 10:56

Re: Raporty Simona :)

Dziekan napisał(a):Super reporty.
Jest jedna akcja, którą opisałeś :

-"wybiega mackami z CMD hellmoutha żebym nie mógł trigerować road to war"

jak macka jest poza CMD hellmoutha to ginie od razu.
Chyba ,ze tak zagraliscie ,ale nie napisales o tym.


dokładnie o to chodziło, wybiegły z CMND, żeby umrzeć zanim umrze je Simon i dostanie z tego tytułu trigger dla Road to War
Obrazek
<<

Simon99

Avatar użytkownika

Posty: 3171

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 06:52

Lokalizacja: Zabrze

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post środa, 5 grudnia 2018, 11:46

Re: Raporty Simona :)

Musza napisał(a):
Dziekan napisał(a):Super reporty.
Jest jedna akcja, którą opisałeś :

-"wybiega mackami z CMD hellmoutha żebym nie mógł trigerować road to war"

jak macka jest poza CMD hellmoutha to ginie od razu.
Chyba ,ze tak zagraliscie ,ale nie napisales o tym.


dokładnie o to chodziło, wybiegły z CMND, żeby umrzeć zanim umrze je Simon i dostanie z tego tytułu trigger dla Road to War

Dokładnie o to chodziło :) zminimalizować ilość modeli, które łatwo mogę ściągnąć by odpalać Road to War :)
Proud member of :
"Może i nie jesteśmy najpotężniejsi, ale za to gramy na remis"

PP Judge od 14.03.2017

Powrót do Raporty z gier

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości