FAQ  •  Zarejestruj  •  Zaloguj

Raporty ze zgrupowania w Szczecinie 16.12.2018

<<

Fryta

Avatar użytkownika

Posty: 116

Dołączył(a): niedziela, 10 kwietnia 2016, 15:28

Post poniedziałek, 17 grudnia 2018, 14:01

Raporty ze zgrupowania w Szczecinie 16.12.2018

W tym temacie prosiłbym o pisanie/podlinkowanie raportów z gier ze zgrupowania.

Raporty powinny zawierać jako minimum:
- ocene matchupu przed grą,
- ogólna informacja jak wyglądała gra i co zdecydowało o przegranej/zwycięstwie, szczegółowy raport mile widziany,
- ocene matchupu po grze.

wszystkie gry wrzucę na youtube wkrótce.

Każda przegrana powinna być zaraportowana jeśli ktoś poważnie myśli o reprezentacji, natomiast raportowanie wgranych będzie mile widziane.
<<

Fryta

Avatar użytkownika

Posty: 116

Dołączył(a): niedziela, 10 kwietnia 2016, 15:28

Post poniedziałek, 17 grudnia 2018, 15:05

Re: Raporty ze zgrupowania w Szczecinie 16.12.2018

Gra 1 - Morghul3 (Fryta) vs Reznik2 (Ven)

Nagranie: https://youtu.be/M4nvpBxY9QA

Dominar Morghoul & Escorts - WB: +25
- Dominar Morghoul & Escorts (Cont.)
- Aptimus Marketh - PC: 0
- Archidon - PC: 10 (Battlegroup Points Used: 10)
- Titan Sentry - PC: 15 (Battlegroup Points Used: 15)

Siege Animantarax - PC: 17
Siege Animantarax - PC: 17

Immortal Vessel - PC: 0
Mortitheurge Willbreaker - PC: 0
Extoller Soulward - PC: 3
Extoller Soulward - PC: 3
Venator Dakar - PC: 4
Feralgeist - PC: 2

Venator Reivers - Leader & 9 Grunts: 15
- Venator Reiver Officer & Standard - Officer & Standard: 4
Paingiver Beast Handlers - Leader & 3 Grunts: 5 Venator Catapult Crew - Gunner & 2 Grunts: 5



Ocena matchupu: 50% Morg może kotrolowac dobrze piechotę ale nie jacki, plus deliverersi mogą bardzo łatwo wyczyścić support ew wbić dużo damage w BE

Scenariusz: the Pit2

Rozstawiam się symetrycznie z BE na flankach, obie bestie na prawej flance, gdyż tam przewiduję mojego przeciwnika. Murek staje na prawej flance na ok 19-20".
Tura 1. Skorne, BE pędzą do przodu żeby zając board space. Tak jak reszta armii. Apparition na Morgula, Stealth na reieversów.
Tura 1. Menoth, wszystko biegnie, troche strzałów w BE.
Tura 2. Skorne, Morghul oślepia Unit Iridian, następnie ostrzał z reiversów i BE zabija wszystkich poza 3ma. Archidon zabija jednego Iridiana i sprintuje za murek w strefie, licząc że będzie bezpieczny poza zasięgiem jacków. Drugi BE na drugiej flance zabija 3 deliverersów. Na prawej flance beast handlerzy lecza BE.
Tura 2. Menoth. Deliverersi plus solo na koniu zabijaja Archidona. Błąd 1 - Archidon był niepotrzebni ew strefie, powinien być w bardziej bezpiecznej pozycji. Deliverersi z prawej flanki strzeljaja chyba w BE, jack chowa się za lasem za obiektem. Reszta armii się zbliża.
Tura 3. Skorne. Lewy BE z małą pomocą zdejmuje jacka szarzując w obiekt. Morg z arc noda oślepia lewych deliverersów. Katapulta wypala szcześliwy strzał zdejmując wszystkich deliverersów poza 3ma. Błąd 2 - Na tym etapie apparition powinno iść na sentry, który nie miał threata do jacków menothu, apparytion dałoby mu threat 11. Prawy BE zabija solosa na koniu i robi repo blokując strefę ale poza zasięgiem szarży jacków. Błąd 3 - Sentry powinien być w środkowej strefie, żeby była trudniejsza do oczyszczenia.
Tura 3. Menoth. Solo oczyszcza spraykami troche piechoty na feacie reznika. Jack niszczy obiekt (tutaj mści się błąd 1 i 2, bo nie mam jak tego Jacka zdjąć). BE jest zaszarzowany przez 3 irydian i zjamowany. Lewi deliverersi nic nie robią. 1-0 Menoth
Tura 4. Skorne. Błąd 4. BE zabija 2 irydian. BE powinien zabić irydian włuczniami boostując, i się wycofać, zostać uleczonym i zagrażać strefie spoza zasięgu jacków. Został praktyczni ew miejscu w zasięgu 2 jacków. Błąd 5. Drugi BE zabija 3 deliverersów tym samym zostając w zasięgu reznika. Powinien postrzelać do deliverersów i zrobić repo poza zasięg reznika lub tak, aby reznik musiał być w threacie od morghula żeby zdjać BE. Arcnode kontestuje. Morg blinduje prawych deliverersów. Katapulta zdejmuje kupę deliverersów z prawej flanki celnym strzałem w tłum. 2-1 Skorne
Tura 4. Menoth. Be ginie, strefa oczyszczona przez solo na koniu z flamerem. Blad 6 potencjalnie - powinienem zblindować solosa a nie deliverersów. 2-3 Menoth
Tura 5. Skorne. Jest mało czasu, liczę na to że mój przeciwnik wyclokuje się szybciej bo nie ma jak kontestować lewej strefy. Morgul featuje oczyszcza większość środkowej strefy poza 1 modelem i robi overtake/repo za las. Błąd 7. Morghul był wprawdzie za lasem, ale w zasięgu chodzenia od reznika. Mści się błąd 1 - brak archidona do sprintu. Słoń zabija jacka, i wchodzi do strefy. Feral gaist kontestuje strefę. 3-3
Tura 5. Menoth. Morgul ma prawdzie 4 transfery, ale słoń jest w zasięgu jacków z prawej flanki. Jacki zostawiają słonia na może 10 kratkach. Reznik zabija Morgula. Przeciwnik kończy z 30 sekundami na zegarze.


Analiza błędów:
Błąd 1 - Archidon był niepotrzebni ew strefie!
Błąd 2 - Na tym etapie apparition powinno iść na sentry, który nie miał threata do jacków menothu, apparytion dałoby mu threat 11.
Błąd 3 - Sentry powinien być w środkowej strefie, żeby była trudniejsza do oczyszczenia. Dodatkowo przemyśleć umiejscownienie murka. W miejscu w którym był, blokował niektóre charg lany mojemu słoniowi.
Błąd 4. BE zabija 2 irydian. BE powinien zabić irydian włuczniami boostując, i się wycofać, zostać uleczonym i zagrażać strefie spoza zasięgu jacków. Został praktyczni ew miejscu w zasięgu 2 jacków.
Błąd 5. Drugi BE zabija 3 deliverersów tym samym zostając w zasięgu reznika. Powinien postrzelać do deliverersów i zrobić repo poza zasięg reznika lub tak, aby reznik musiał być w threacie od morghula żeby zdjać BE
Blad 6 potencjalnie - powinienem zblindować solosa a nie deliverersów,
Błąd 7. Morghul był wprawdzie za lasem, ale w zasięgu chodzenia od reznika. Na tym etapie gry powinienem zamiast próbować oczyszczać środkową strefę zjamować ją i scorować w lewej strefie licząc na zegar przeciwnika.

Poprawki i wnioski na podstawie błędów:
BE nie powinny angażować się w melee się za wcześnie, ew. tylko w sytuacji kiedy nie mogą zostać skontrowane przez coś co może je zdjąć. Ostrzeliwanie jacków żeby zrobić jakiś wstępny damage byłoby wskazane.
Podobnie jak BE, Archidon nie powinien narażać się na szarże za wcześnie, nie powinien być pionkiem do tradowania na początek.
Uważniej stawiać murek, zeby w czasie gry nie przeszkadzał w szarżach i pomógł w ukrywaniu się Morgulowi.
Morghoul lubi grać agresywnie, trzeba jednak pamiętać że nie ma statystyk front line castera i uważać żeby nie umarł.

Ocena Matchupu po grze: myślę że jest to matchup 50%. Osoba która będzie znała MU lepiej zyska przewagę nawet do 10%, dzięki wiedzy jakie są priorytety wybierania celi.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 17 grudnia 2018, 23:36 przez Fryta, łącznie edytowano 2 razy
<<

Ven

Avatar użytkownika

Posty: 1162

Dołączył(a): wtorek, 4 czerwca 2013, 10:03

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post poniedziałek, 17 grudnia 2018, 15:55

Re: Raporty ze zgrupowania w Szczecinie 16.12.2018

Nadpiszę się odrazu pod grą z drugiej strony. Rozpiska:

https://conflictchamber.com/#c2201b_-0O ... 2_2S2S3G3H

Protectorate Army - 75 / 75 points
[Theme] The Faithful Masses

[Reznik 2] Servath Reznik, Wrath of Ages [+29]
- Crusader [10]
- Crusader [10]
- Crusader [10]
Allegiant of the Order of the Fist [3]
Champion of the Order of the Wall [8]
Hand of Silence [7]
High Paladin Dartan Vilmon [0(6)]
Initiate Tristan Durant [0(4)]
- Crusader [10]
Wrack [1]
Choir of Menoth (min) [4]
Deliverer Skyhammers (max) [13]
Deliverer Skyhammers (max) [13]
Idrian Skirmishers (max) [15]
- Idrian Skirmisher Chieftain & Guide [0(5)]


Analiza błędów
Bład 1 - nie ma co ładować dmg w BE partiami (lub w coś co się leczy - tutaj paingiversi). Trzeba próbować znosić na piechotę.
Bład 2 - Jacki zawsze muszą być ustawione tak by szarżować w całą strefę. Dałem sobie postawić BE 2x po za zasięgiem szarży na skraju strefy.
Błąd 3 - Lepiej korzystać z lamentacji jeżeli jest okazja. Wystarczyło mieć Idrian w I turze całkowicie w 6" od Reznika i blind by nie wszedł na starcie.
Bład 4 - jeżeli caster ma skuteczne czary piorytetem jest jego arcnode. Za późno go zabiłem a Blind wyłączał mi strzelanie.
Bład 5 - bardziej uważać na AoE Deliversami. Czasem to trudne przez brak miejsca
Bład 6 - uważać na czas. Do IV tury było ok, ale za dużo kminiłem i skończyłem z za małym zapasem czasu na kolejne tury. P.S. Miałem 5 sec na zegarze ;)
ObrazekObrazek
<<

Fryta

Avatar użytkownika

Posty: 116

Dołączył(a): niedziela, 10 kwietnia 2016, 15:28

Post wtorek, 18 grudnia 2018, 13:12

Re: Raporty ze zgrupowania w Szczecinie 16.12.2018

Gra 3 - Zaal1 (Fryta) vs OW3 (Bartek)

Nagranie: https://youtu.be/nohxXA3kiig

Supreme Aptimus Zaal - WB: +26
- Kovaas
- Titan Sentry - PC: 15 (Battlegroup Points Used: 15)
- Titan Gladiator - PC: 15 (Battlegroup Points Used: 11)

Supreme Guardian - PC: 16
Supreme Guardian - PC: 16

Ancestral Guardian - PC: 0
Ancestral Guardian - PC: 0
Hakaar the Destroyer - PC: 0
Extoller Novititate - PC: 2
Extoller Novititate - PC: 2
Immortal Vessel - PC: 3

Immortals - Leader & 9 Grunts: 13
- Extoller Advocate - PC: 3
Immortals - Leader & 9 Grunts: 13
- Extoller Advocate - PC: 3

THEME: The Exalted

Ocena matchupu: wydaje się że Exalted powinni być ok w grymkiny więc szacuję matchup 55% dla Skorne

Scenariusz: Invasion

Wygrałem rzut ale oddałem start Grymkinom, żeby lepiej kontrolować scenariusz. Rozstawienie symetryczne z bestiami w środku i BE na flankach. Błąd1 - Bestie powinny iść z BE, żeby korzystać z arcane vortex w razie gdyby Dreamerka chciała robić im TK.

Tura 1 - Grymkiny biegną
Tura 1 - Skorne biegnie poza threatami
Tura 2 - Grymkiny nadal biegną, wbiegają częściowo w threaty. Dreamer teleportuje sentry plecami, mści się bład 1.
Tura 2 - Skorne - chciałem Immortalami wykonać szarże, ale zamieszałem się jak działa last stand i zamiast tego immortale pobiegli zajmując pozycję i wystawiając się na alfę grymkinów żeby rozpocząć trade. Błąd2 - żle pozycjonuję statułę, zachacza o budynek, przez co nie mogę szażować w kolejnej turze.
Tura 3 - Grymkiny - Bestie wchodzą zabijając trochę immortali. Dreamer znowu teleportuje sentry plecami, mści się bład 1.
Tura 3 - Skorne - Feat zaala. Immortale z prawej zabijajaja Cage Ragera, Hakaar z last standem plus AG zabijajaj drugiego, Supreme zabija trzeciego (supreme miał zabic BE, al enie miał linii szarży przez budynek - mści się bład2). Immortale z lewej zabijaja psa. Z hakara wychodzi kovas przez Last Stand.
Tura 4 - Grymkiny - Ginie Supreme Guardian, jeden AG i trochę immortali.
Tura 4 - Skorne - Kovas szarżuje na BE, ale nie udaje mu się go zabić. Sentry z Last Standem zabija Skina. Immortale z lewej zabijaja kolejnego psa. BE Przywraca kilku Immortali żeby skontestować scenariusz. Błąd 3 - BE mógł zrobić to z bezpieczniejszej odległości, i immortale mogli podejść bo jeszcze ten unit nie był aktywowany. Bład 4. nie aktywowałem unitu prawych immortali, mogli kontestowac strefe i jeden mógł szarżować.
Tura 5 - Grymkiny zabijają BE. Mści się bład 4. Jam scenariusza.
Tura 5 - Błąd5 - Zaal daje Last stand immortalom z lewej, Be przeżywa na 1 kratce po hexblaście zaala, potem zaal zabija gremlin swarma i dostalje all fall down. AG szarżuje w crabita i go zabija. (błąd 6 - kluczowe było zabicie Skina, więc AG powinien zabić ze 1-2 immortali, zeby dać przerzuty na trafienia dla immortali w razie słabych rzutów na trafienie w Skina), Szarża w Skina, skin zostaje na 1 kratce. Gladiator zaczyna bić psa al ei tak skończył się czas więc dajemy sobie spokój.

Błąd 1 - Bestie powinny iść z BE, żeby korzystać z arcane vortex w razie gdyby Dreamerka chciała robić im TK.
Błąd 2 - żle pozycjonuję statułę, zachacza o budynek, przez co nie mogę szażować w kolejnej turze.
Błąd 3 - BE mógł zrobić to z bezpieczniejszej odległości, i immortal emogli podejść bo jeszcze ten unit nie był aktywowany.
Bład 4 - Nie aktywowałem unitu prawych immortali, mogli kontestowac strefe i jeden mógł szarżować.
Błąd 5 - Zaal zabija gremlin swarma i dostalje all fall down.
Błąd 6 - kluczowe było zabicie Skina, więc AG powinien zabić ze 1-2 immortali, zeby dać przerzuty na trafienia dla immortali w razie słabych rzutów na trafienie w Skina

Podsumowanie:
Kilka błędów z pozycjonowaniem bestie i AG przeważyło przegraną w tym matchupie. Przegrana na czas ale trochę czasu było stracone na początku na rozliczenie ataków immortali, które potem były wycofane bo Last stand inaczej działa niż myślałem. Myślę że ten matchup jest 55% dla zaala jeśli dobrze pozycjonować modele.
dodatkowy błąd to zaangażowanie immortali tak głęboko w lewą flankę skoro niewiele modeli tam zostało, powinny wcześniej przerzucić wsparcie w kierunku centrum.
<<

PeterO

Posty: 963

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 14:39

Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań/Warszawa

Frakcja: Cygnar

Post środa, 19 grudnia 2018, 00:32

Re: Raporty ze zgrupowania w Szczecinie 16.12.2018

Hej,

gry szczegółowo opiszę na momentofclarity.eu, a tutaj skupię się raczej na swoich błędach.
Do Szczecina wziąłem rozpiski z poprzedniego turnieju. Od stycznia ruszam z czyms nowym raczej.

1 gra
W pierwszej rundzie szczecińskiego zgrupowania miałem zagrać z Krawatem. Krawat miał parę Goreshade4 i Elara2. Po tym jak zorientowałem się co robi feat Goreshada wiedziałem, że nie mogę wziąć Anamag. Postawiłem na Thagrosha2.

Rozpiska Rafała:

Retribution Army - 75 / 75 points
[Theme] Defenders of Ios

[Goreshade 4] Lord Ghyrrshyld, the Forgiven [+28]
- Chimera [8]
- Chimera [8]
- Sphinx [13]
Arcanist Mechanik [2]
Arcanist Mechanik [2]
Eiryss, Mage Hunter of Ios [0(7)]
Fane Knight Skeryth Issyen [0(8)]
Ghost Sniper [3]
Ghost Sniper [3]
Houseguard Thane [0(4)]
Lys Healer [3]
Houseguard Halberdiers (max) [13]
- Houseguard Halberdier Officer & Standard [4]
- Soulless Escort (1) [1]
Houseguard Halberdiers (max) [13]
- Houseguard Halberdier Officer & Standard [4]
- Soulless Escort (1) [1]
Stormfall Archers [9]
Dawnguard Trident [16]

Moja rozpiska:

Legion Army – 75 / 75 points
[Theme] Oracles of Annihilation

[Thagrosh 2] Thagrosh, the Messiah [+25]
– Angelius [17]
– Angelius [17]
– Naga Nightlurker [8]
– Seraph [14]
– Typhon [20]
Blighted Nyss Shepherd [1]
Blighted Nyss Sorceress & Hellion [0(6)]
Blighted Nyss Sorceress & Hellion [0(6)]
The Forsaken [0(4)]
Ice Witches [7]
Throne of Everblight [16]

Zagraliśmy The Pit II.

Plan na grę

Mój plan na grę zakładał zaszarżowanie Angeliusami w turze poprzedzającej feat Goreshade'a, a w trakcie trwania samego feata skorzystanie z licznych sprejek. Głównym elementem tego planu był Typhon i Throne oraz Angeliusy szarżujące odpowiednio daleko.

Ocena MU przed grą
Ze względu na znaczne ograniczenie ofensywnego charakteru mojej rozpiski w turze feata Goreshadea i brak znajomości działania rozpiski przeciwnika oceniłbym ten MU na wyrównany z lekką przewagą Rafała. W tej grze przez jedną turę musiałem polegać na swoich licznych sprejkach.

Błędy popełnione w trakcie gry

1. Lewy angelius za bardzo oddalił się od środka stołu, przez co nie mogłem skorzystać z Slip Streama od Thagrosha i w turze, w której powinien szarżować, ograniczyłem się jedynie do jednego strzału (do tego w zły model).
2. Powinienem był zaryzykować szarżę prawego Angeliusa w Eiryss za płotkiem i od niej odbijać się z Overtake. Trafienie jej z Manifest Destiny i przerzutem z Puppet Mastera nie powinno być takie trudne. Zamiast tego pokusiłem się o Slip Stream z Serapha i szarżę bezpośrednio w Halabardników.
3. Typhon posprejował co mógł i cofnął się z feata. To jego powinienem Slip Streamować Seraphem po aktywacji Typhona i cofnąć obie bestie jeszcze głębiej, chowając je całkowicie za lasem. Niestety Typhon cofnął się jedynie 6" co schowało go jedynie częściowo za lasem, a 5 Halabardników wciąż mogło w niego szarżować.
4. Angelius powinien zastrzelić dodatkowego Halabardnika, który potencjalnie mógł szarżować w Typhona, zamiast dobijać Halabardnika bez shield walla. Uratowałoby to Typhona, ponieważ zginął od ostatniego ataku co do kratki.

Przemyślenia po grze

Gra okazała się być do wygrania, jednak seria moich błędów skutecznie uniemożliwiła mi nawiązanie równej walki z Rafałem. Lepsze ustawienie Angeliusów oraz utrzymanie Typhona przy życiu do tury feata Goreshadea jest w tym MU kluczowe. Ważne też jest trafianie Tronem ;)

Pozdrawiam,
PakerO
Żbik napisał(a): Lepiej się przypierdolić i przeprosić, niż się nie przypierdolić i potem żałować.
<<

Krawat

Avatar użytkownika

Posty: 635

Dołączył(a): sobota, 31 października 2015, 16:38

Frakcja: Mercenaries

Post środa, 19 grudnia 2018, 14:12

Re: Raporty ze zgrupowania w Szczecinie 16.12.2018

Zgadzam się z obserwacjami PeterO. Nie jestem tylko pewien czy matchup jest wyrównany bo mimo wszystko jeśli zginie typhon zanim nie zabije calej piechoty to jest slabo. Troche malo atakow ma ten thargosh.

K.
W życiu jest tylko jeden uniwersalny język - siła.
<<

PeterO

Posty: 963

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 14:39

Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań/Warszawa

Frakcja: Cygnar

Post środa, 19 grudnia 2018, 14:14

Re: Raporty ze zgrupowania w Szczecinie 16.12.2018

Faktycznie w turze feata kiepsko, ale zazwyczaj Angeliusy z Overtake i Throne dawały radę. Tutaj trochę inny przypadek, gdzie jest dużo modeli i przez turę nie mogę ich bić w melee. Dzisiaj mam zamiar zagrać z Borka2, który działa podobnie. Dam znać jak poszło ;)

*Seraph zawsze ma jeden strzał jak coś.
Żbik napisał(a): Lepiej się przypierdolić i przeprosić, niż się nie przypierdolić i potem żałować.
<<

Dziekan

Avatar użytkownika

Posty: 4531

Dołączył(a): czwartek, 8 sierpnia 2013, 11:58

Lokalizacja: Warszawa / Pruszków

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post środa, 19 grudnia 2018, 14:50

Re: Raporty ze zgrupowania w Szczecinie 16.12.2018

Z seraphem racja, szkoda czasu na zegarze na ten rzut ilosci strzalow bo I tak zawsze 1 :p
<<

Encaitar

Avatar użytkownika

Posty: 2328

Dołączył(a): piątek, 22 lutego 2013, 12:50

Lokalizacja: Kraków

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post środa, 19 grudnia 2018, 17:22

Re: Raporty ze zgrupowania w Szczecinie 16.12.2018

Dziekan napisał(a):Z seraphem racja, szkoda czasu na zegarze na ten rzut ilosci strzalow bo I tak zawsze 1 :p

Jak będziesz następnym razem miał taką okazję przy ck to CI przypomnę :P
<<

Dziekan

Avatar użytkownika

Posty: 4531

Dołączył(a): czwartek, 8 sierpnia 2013, 11:58

Lokalizacja: Warszawa / Pruszków

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post środa, 19 grudnia 2018, 17:24

Re: Raporty ze zgrupowania w Szczecinie 16.12.2018

haha ok i pewnie wyrzuce "1", zakład?
<<

Encaitar

Avatar użytkownika

Posty: 2328

Dołączył(a): piątek, 22 lutego 2013, 12:50

Lokalizacja: Kraków

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post środa, 19 grudnia 2018, 19:28

Re: Raporty ze zgrupowania w Szczecinie 16.12.2018

Przyjmuję! o tradycyjną flaszkę :)
<<

PeterO

Posty: 963

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 14:39

Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań/Warszawa

Frakcja: Cygnar

Post czwartek, 20 grudnia 2018, 00:21

Re: Raporty ze zgrupowania w Szczecinie 16.12.2018

Hej,

drugą grę zagrałem z Frytą. Marcin miał 1 rozpiskę na immortalach, w drugiej miał 2 animatraxy. Chciałem zagrać na immortali, ale mając taką parę przeciwko sobie na pewno nie mogłem wziąć Anamag, gdyż (znając to już z autopsji) 2 animatraxy robią z Ogrunów sito. Zagraliśmy więc Thagrosh2 przeciwo Morghulowi.

Rozpiska Fryty:

Dominar Morghoul & Escorts - WB: +25
- Dominar Morghoul & Escorts (Cont.)
- Aptimus Marketh - PC: 0
- Archidon - PC: 10 (Battlegroup Points Used: 10)
- Titan Sentry - PC: 15 (Battlegroup Points Used: 15)

Siege Animantarax - PC: 17
Siege Animantarax - PC: 17

Immortal Vessel - PC: 0
Mortitheurge Willbreaker - PC: 0
Extoller Soulward - PC: 3
Extoller Soulward - PC: 3
Venator Dakar - PC: 4
Feralgeist - PC: 2

Venator Reivers - Leader & 9 Grunts: 15
- Venator Reiver Officer & Standard - Officer & Standard: 4
Paingiver Beast Handlers - Leader & 3 Grunts: 5 Venator Catapult Crew - Gunner & 2 Grunts: 5

Ja zagrałem wcześniej opisaną rozpiską Thagrosha2.

Przemyślenia przed grą

Generalnie nie był to Match up, który chciałbym grać. Grałem wcześniej Thagroshem2 z Bladym i 2 Animatraxami, ale nie miałem wtedy Tronu. Byłem po prostu ciekaw jak poradzi sobie zmieniona rozpiska Thagrosha przeciwko podobnemu skornowi.

Plan na gre

Plan na gre nie był zbyt błyskotliwy, Tronem zabić jak najwięcej piechoty, a Angeliusy miały zająć się Animatraxami. Kluczem było utrzymanie przy życiu Typhona, żeby mógł faktycznie coś zrobić.

Popełnione błędy

0. Wziąłem stronę myśląc jeszcze, że mam grać Anamag, okazało się jednak, że Thagrosh :P nie zmieniałem jednak decyzji, gdyż miałem świadomość, że w przypadku zwycięstwa uzależniam wynik gry od jednego rzutu, jeśli mam coś sprawdzić, to w warunkach niekorzystnych.
1. Przede wszystkim utrata Serapha w drugiej rundzie... Wydawało mi się, że stojąc dość z tyłu na górce jest bezpieczny. Otóż nie... zginął od kilku CRA z ogromnym zasięgiem oraz jednego Animatraxa. Od tego momentu Game Plan posypał się w drobny mak, gdyż nie mogłem już out threatować żółwi. Zrobiło się bardzo smutno.

Od tego momentu mogłem liczyć jedynie na słabe rzuty przeciwnika i na popełniony błąd przez Marcina. Rzuty miał kosmiczne i błędu nie popełnił.
A propos rzutów... zadając na arm22 25dmg z 16pow 2d6 oraz 17pow 3d6 już nic nie mogło pójść źle :P

Tronem udało się zaszarżować i zabić sporo piechoty, ale będąc znanym wałkarzem znowu zwałowałem, otóz Throne może być blindowany (jeszcze raz Fryta, wybacz).
Dlatego ten MU oceniam jeszcze gorzej niż przed samą grą. Grając agresywniej Angeliusami skazałbym je na śmierć dużo wcześniej. Seraph musiałby się chować za Tronem.

Wnioski

Bardzo zły paring, w którym uratować mnie może dobry teren (którego nie było) lub spore błędy przeciwnika. Muszę też zwrócić większą uwagę na Serapha, zwłaszcza w grze, gdzie walka toczy się tak naprawdę na threat range.
Całą grę opiszę na blogu.

Pozdrawiam,
WałerO
Żbik napisał(a): Lepiej się przypierdolić i przeprosić, niż się nie przypierdolić i potem żałować.
<<

Fryta

Avatar użytkownika

Posty: 116

Dołączył(a): niedziela, 10 kwietnia 2016, 15:28

Post czwartek, 20 grudnia 2018, 13:21

Re: Raporty ze zgrupowania w Szczecinie 16.12.2018

Hej,

żeby nie było , katapulta vs tron ma POW 18,plus 2x zbooostowane POW 17 ze spiryt eye, plus Archidon i Morghul byli potrzebni żeby skończyć ten tron zdaje się także wcale nie tak mało ;)
<<

PeterO

Posty: 963

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 14:39

Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań/Warszawa

Frakcja: Cygnar

Post czwartek, 20 grudnia 2018, 13:30

Re: Raporty ze zgrupowania w Szczecinie 16.12.2018

Aaaa ok to 18 pow :D
Tak, tak tam było czym jeszcze bić ten tron, ale mimo wszystko szanse, że te trzy modele zadzadza tyle dmg były znikome :D
Żbik napisał(a): Lepiej się przypierdolić i przeprosić, niż się nie przypierdolić i potem żałować.
<<

PeterO

Posty: 963

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 14:39

Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań/Warszawa

Frakcja: Cygnar

Post poniedziałek, 24 grudnia 2018, 15:04

Re: Raporty ze zgrupowania w Szczecinie 16.12.2018

Trzecia gra z Venem:

Chciałem sprawdzić na własnej skórze jak bardzo źle w tym MU ma Anamag (vs Hr+Judi).

Rozpiska bardzo mocna, karci piechotę, ciężkie rzeczy, generalnie robi wszystko poza dobrą kawą chyba tylko :P

Teren niesamowicie mi pomagał. Ustawiony był jak na WTC - jedna strona daje znaczącą przewagę. Mimo to utrata 1 solosa na lewej flance, ze znioski blasta ze znioski blasta (wtf?) pokrzyzowala mi plany. By wygrać zabrakło mi punktu, który mogłem tam zdobyć (oraz drugiego, którego nie zdobylem, gdyż poświęcenie modeli w tamtym miejscu i tak już zwycięstwa by mi nie zagwarantiwalo i się na tym nie skupilem - ruszenie modelu z vengence w inny sposób). W zasadzie od straty tamtego solosa wygrana byłaby bardzo trudna. 2 rakiety zdjely pół Blight Bringera.

Podsumowując - ten MU uratować może jedynie odpowiedni teren i scenariusz, a i to wygranej nie gwarantuje. Judicator strzela po prostu za mocno, a Anamag nie lubi, gdy przeciwnikowi wracają modele do życia.

Pzdr,
SmuterO
Żbik napisał(a): Lepiej się przypierdolić i przeprosić, niż się nie przypierdolić i potem żałować.

Powrót do Raporty z gier

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: PeterO i 1 gość