1.1.Harmonogram kampanii Kampania odbywa się w trzech miesięcznych etapach, odpowiadających kolejnym miesiącom –kwiecień, maj, czerwiec 2019.
W każdym z tych etapów gracze mają przydzieloną do rozegrania jedną Bitwę Obowiązkową ale mogą też umawiać się na dowolną liczbę innych bitew. Po rozegraniu bitew zwycięzcy zgłaszają wyniki w tym temacie:
viewtopic.php?f=54&t=7663 Pod koniec każdego etapu zbieram wszystkie wyniki i przenoszę je na mapę. Uaktualnioną mapę zamieszczam w tym samym temacie:
viewtopic.php?f=54&t=7663 Rozpoczyna się kolejny etap kampanii, w którym sojusze mogą korzystać z bonusów wynikających ze zaktualizowanej mapy.
1.2.Sojusze Uczestnicy kampanii są podzieleni na 4 sojusze reprezentujące ściśle współpracujące ze sobą siły. Wszyscy członkowie danego sojuszu mogą korzystać z bonusów wynikających z kontrolowanych przez ich sojusz terytoriów. Gracze wewnątrz sojuszu nigdy nie będą toczyć bitew między sobą – gracze będą mieli przydzielane Bitwy Obowiązkowe i mogą się umawiać na pozostałe bitwy tylko z graczami należącymi do innych sojuszów.
1.3. Warunki zwycięstwaKampanię wygrywa sojusz, który pod koniec ostatniego, czerwcowego etapu kampanii, po ostatniej aktualizacji mapy, DOMINUJE najwięcej terytoriów.
Dodatkowo indywidualnym zwycięzcą kampanii jest gracz, który w rezultacie rozgrywania Bitew Obowiązkowych, znajdzie się na pierwszym miejscu tabeli wyników w Tourneykeeperze:
https://tournykeeper.com/#/tournament/details/7872.1.Terytoria i kontrola terytoriów Każde z terytoriów (wysp) na mapie, prócz nazwy, ma przypisany szereg statystyk. W kolorowych polach znajduje się, wyrażona w procentach, informacja o poziomie kontroli każdego sojuszu na danej wyspie. Wartości te sumują się do 100%. Poziomy kontroli będą aktualizowane na podstawie wyników rozegranych bitew pod koniec każdego etapu kampanii. Do czasu aktualizacji obowiązują wartości widoczne na ostatniej opublikowanej mapie.
SOJUSZ DOMINUJE TERYTORIUM, JEŚLI JEGO POZIOM KONTROLI DANEGO TERYTORIUM WYNOSI 60% LUB WIĘCEJ.
Dominacja danego terytorium uprawnia dominujący sojusz do korzystania z bonusów tego terytorium we wszystkich bitwach, dopóki nie utraci on dominacji w kolejnym etapie.
2.2.Bonusy za dominację terytoriów Gracz należący do sojuszu, który dominuje jedną z zapewniających bonus wysp, może zdecydować o wykorzystaniu tego bonusu w każdej ze swoich bitew, tak długo jak dana wyspa pozostaje zdominowana przez jego sojusz. Gracz powinien poinformować o tym swojego przeciwnika przed bitwą.
GRACZ MOŻE WYKORZYSTAĆ TYLKO JEDEN BONUS W TRAKCIE BITWY, NIEZALEŻNIE OD TEGO ILE WYSP JEST ZDOMINOWANYCH PRZEZ JEGO SOJUSZ. Jeśli takich wysp jest więcej, gracz może dowolnie wybrać jeden z dostępnych bonusów.
Flym Atoll : ZATOKA PRZEMYTNIKÓWPrzemytnicy ukrywający się na tej wyspie doskonale znają okolicę. Łatwo ich skłonić (lub zmusić) by pomogli zaskoczyć przeciwników i wybrać idealne miejsce do stoczenia bitwy.
Gracz korzystający z tego bonusu może na początku bitwy, po wybraniu stron ale przed rozstawieniem modeli zamienić miejscami dwa elementy terenu znajdujące się na stole (nie powinien ich jednak podczas tej zamiany obracać)
Dodatkowo jeden ciężki warjack/bestia w jego armii zyskuje zasadę Advance Move (Before the start of the game but after both players have deployed, a model with Advance Move can make a full advance.) Nie dotyczy modeli na Huge Base.
Grand Cezork : FORTECA NAJEMNIKÓWSekretna forteca najemników to miejsce gdzie z łatwością można znaleźć specjalistów do każdej brudnej roboty i to na dodatek przy o wiele korzystniejszych stawkach niż na kontynencie.Gracz może wykorzystać ten bonus na etapie tworzenia armii. Bonus ten zapewnia zniżkę w wysokości 4 punktów na modele Mercenaries/Minions.
Trom Key : CZARNY KAMIEŃLegendarny Czarny Kamień Orgothów to materiał, którego nawet niewielka ilość wyłącza magiczną zdolność warcasterów do postrzegania i kontrolowania okolicy.Gracz korzystający z tego bonusu może na początku bitwy, po wybraniu stron ale przed rozstawieniem modeli, umieścić całkowicie w 20” od swojej krawędzi stołu wzornik AOE 3”. Ten wzornik to Strefa Sanktuarium. Obszar Strefy Sanktuarium jest traktowany jakby był poza obszarem kontroli (CTRL) wrogich warcasterów/warlocków.
Gnohr Peninsula, Isle of Bimm, Ryan’s Cay, Owth Reef: PRZYCZÓŁEKW tych miejscach poszczególne sojusze założyły swoje umocnione bazy wypadowe. Wypchnięcie ich z tych pozycji oznacza, że na dłuższy czas przestaną się liczyć w walkach o archipelag.Dominacja nad tymi wyspami nie daje żadnych bonusów w trakcie trwania kampanii, ale ma wpływ na ostateczne zwycięstwo sojuszu przy podliczaniu liczby kontrolowanych terytoriów.
Sojusz, który na koniec kampanii dominuje swój własny, początkowy przyczółek, liczy go jak dwie dominowane wyspy a nie jedną.
Lista początkowych PRZYCZÓŁKÓW sojuszy:Gnohr Peninsula –sojusz niebieski
Isle of Bimm –sojusz żółty
Ryan’s Cay –sojusz zielony
Owth Reef –sojusz czerwony
Aktualna mapa zawsze będzie w pierwszym poście tego tematu: viewtopic.php?f=54&t=7663Rozgrywanie kampanii w sklepie PALADYNAT i korzystanie ze sklepowego wyposażenia do gry wiąże się z koniecznością jednorazowej wpłaty w wysokości 25zł (do wpłacenia na miejscu w sklepie). Alternatywnie można też dokonać w sklepie przynajmniej jednego zakupu na sumę 100zł lub większą.
3.1.Bitwa obowiązkowa Na początku każdego etapu kampanii na stronie kampanii w programie Tourneykeeper (
https://tournykeeper.com/#/tournament/details/787 ) będzie pojawiała się aktualna lista par graczy, którzy są zobowiązani stoczyć ze sobą w trakcie tego etapu kampanii bitwę.
Gracze będą w większości wypadków szeregowani standardową metodą (system szwajcarski) przez sam program, ale w niektórych przypadkach konieczne będzie wprowadzenie zmian, by sparowani ze sobą nie byli gracze należący do tego samego sojuszu.
Tak jak w wypadku innych bitew, bitwa obowiązkowa może być rozegrana na dowolną, ustaloną pomiędzy graczami liczbę punktów. Będę się starał, by tiebreakery, jak Control Points i Army Points były uśredniane pomiędzy bitwami różnych rozmiarów.
3.2.Bitwy dodatkowe Oprócz bitwy obowiązkowej, gracze mogą (i są do tego zachęcani!) umawiać się na dowolną liczbę innych bitew kampanijnych. Nie ma ograniczeń ani co do wielkości tych bitew, ani ich częstotliwości, ani do tego między kim są one rozgrywane –oprócz tego, że bitwy nie mogę być rozgrywane między graczami należącymi do tego samego sojuszu.
Zamieszczone w programie Tourneykeeper informacje od samych uczestników i zawarta w 6 punkcie lista z danymi graczy powinna pozwolić dobrać przeciwników zgodnie z własnymi preferencjami.
Gracze przed bitwą powinni ustalić, na jakiej wyspie będzie rozgrywać się ich potyczka. Jeśli nie są pod tym względem jednogłośni, proponowane rozwiązanie to:
- zwycięzca rzutu D6 decyduje na jakiej wyspie odbędzie się bitwa
- miejsce potyczki jest wybierane losowo z tabeli
Każda z lokacji ma przypisaną do siebie wartość MNOŻNIKA wyrażoną w postaci ułamka dziesiętnego. Im większa bitwa, tym większy wpływ będzie miała na sytuację na mapie.
Po rozegranej bitwie należy do wartości punktowej rozegranej bitwy dodać 25pkt (chcemy, żeby gry na 0pkt też się liczyły, prawda?) a następnie pomnożyć uzyskany wynik przez Mnożnik wyspy, na której toczyła się potyczka. Uzyskana wartość to ilość % punktów kontroli o którą zwiększy się kontrola zwycięzcy a zmniejszy kontrola sojuszu przegrywającego gracza na tym terytorium. Wszelkie ułamki należy zaokrąglić do góry.
W wypadku zgłaszania bitwy innej niż Obowiązkowa, wystarczy podanie wielkości bitwy, lokacji gdzie się odbywała i zmiany % kontroli, która zaszła w jej rezultacie. Miłym dodatkiem budującym klimat kampanii będzie (choćby krótki -2,3 zdania) opis bitwy i/lub zdjęcie z niej.
W wypadku zgłaszania Bitwy Obowiązkowej konieczne jest podanie również informacji, które będą wpisywane do Tourneykeepera, czyli liczby zdobytych przez obu graczy Control Points i zabitych przeciwnikowi Army Points.
Po rozegranej bitwie zgłoszenie wyników jest obowiązkiem zwycięzcy, acz jeśli gracze się zgodzą, zgłosić wynik może którykolwiek z nich. Proszę o zgłaszanie wyników zgodnie z poniższym wzorem:
Bitwa inna niż ObowiązkowaWyspa :
Wielkość gry w pkt:
Zwycięski gracz/sojusz:
Przegrywający gracz/sojusz:
Zmiana % kontroli:
Bitwa ObowiązkowaBITWA OBOWIĄZKOWA
Wyspa :
Wielkość gry w pkt:
Zwycięski gracz/sojusz/ zdobyte CP i AP:
Przegrywający gracz/sojusz/ zdobyte CP i AP:
Zmiana % kontroli:
Przykładowe zgłoszenia wyników:Zuzia i Wika spotkały się na turnieju i stwierdziły, że mogą przy okazji zgłosić tę bitwę jako kampanijną. Grały armiami wartymi 75punktów zaś bitwa toczyła się w lokacji z Mnożnikiem 0,14. Ich zgłoszenie po rozegranej bitwie wygląda tak:Wyspa : Grand Cezork
Wielkość gry w pkt: 75
Zwycięski gracz/sojusz: Wika / sojusz zielony
Przegrywający gracz/sojusz: Zuzia / sojusz czerwony
Zmiana % kontroli: 75+25=100, 100x0,14 =14%
Marlena i Lucyna umówiły się na rozegranie 2 gier na 40 punktów, jedną z nich na rozgrzewkę, drugą jako Bitwę Obowiązkową. Zgłaszają osobno obie bitwy. Zdecydowały też, że obie bitwy będą miały miejsce na tej samej wyspie o Mnożniku 0,18Wyspa : Ryan’s Cay
Wielkość gry w pkt: 40
Zwycięski gracz/sojusz: Marlena/ sojusz żółty
Przegrywający gracz/sojusz: Lucyna/ sojusz zielony
Zmiana % kontroli: 40+25=65, 65x0,18=11,7=12%
BITWA OBOWIĄZKOWA
Wyspa : Ryan’s Cay
Wielkość gry w pkt: 40
Zwycięski gracz/sojusz/ zdobyte CP i AP: Marlena/ sojusz żółty / 3CP 44AP
Przegrywający gracz/sojusz/ zdobyte CP i AP: Lucyna/ sojusz zielony 0CP 21AP
Zmiana % kontroli: 40+25=65, 65x0,18=11,7=12%
Razem sojusz żółty zdobywa a zielony traci 24% w Ryan’s Cay
ESKALACJAMożliwa jest sytuacja w której jeden z sojuszy utraci więcej % kontroli niż posiada na danym terytorium. W takiej sytuacji nadmiarowa zmiana % kontroli zostanie przeprowadzona na tej sąsiadującej wyspie na której przegrywający ma najwięcej % kontroli. Reprezentuje to sytuację, w której zwycięzcy wykorzystują uzyskaną, druzgocącą przewagę by całkowicie wypchnąć rywala z jednego terytorium i w pościgu za uciekającym wrogiem wtargnąć na kolejne zajmowane przez niego obszary.
WYNIKI GIER NALEŻY ZGŁASZAĆ TYLKO I WYŁĄCZNIE W TYM TEMACIE: viewtopic.php?f=54&t=7663