Jako para dla Vyrosa2 mógłby się całkiem dobrze sprawdzać. Taki chyba najbardziej optymalnie dla mnie wygląda:
[Theme] Defenders of Ios
(Ossyan 1) Lord Arcanist Ossyan [+28]
- Banshee [18]
- Hypnos [18]
Arcanist Mechanik [2]
Fane Knight Skeryth Issyen [0(8)]
Houseguard Thane [0(4)]
Heavy Rifle Team [0(4)]
Heavy Rifle Team [4]
Houseguard Halberdiers (max) [13]
- Houseguard Halberdier Officer & Standard [4]
Houseguard Riflemen (min) [9]
Stormfall Archers [9]
Stormfall Archers [9]
Arcantrik Force Generator [17]
Riflemani jako dziwny element rozpiski wypełniający pozostałe punkty są jako niezłe źródło rfp na długi dystans, z dedykacją dla ghost fleetu
---
Mpki 2017
Pierwsze i najważniejsze spostrzeżenie turnieju: na nic nie chciałem brać kaelyssy. Z kolei niemal na wszystko wolałem brać Vyrosa2, mimo że miał czasem niezbyt dobrze, ale i tak lepiej od kae. Końcowy wynik 2-4 i tak nie przyćmi dwóch dni wspaniałej zabawy, nabytych spostrzeżeń, McDonalda w samym środku niczego, gry w piłkę 10m od stołów z figurkami, pizzy z czasem oczekiwania 3,5h, i piosenek o Mariuszu.
Moje listy
(Kaelyssa 1) Kaelyssa, the Night's Whisper [+29]
- Banshee [18]
- Discordia [18]
Arcanist Mechanik [2]
Arcanist Mechanik [2]
Cylena Raefyll & Nyss Hunters (max) [19]
Dawnguard Sentinels (max) [18]
- Dawnguard Sentinel Officer & Standard [4]
- Soulless Escort (1) [1]
Dawnguard Sentinels (max) [18]
- Dawnguard Sentinel Officer & Standard [4]
[Theme] Forges of War
(Vyros 2) Vyros, Incissar of the Dawnguard [+27]
- Griffon [8]
- Griffon [8]
- Griffon [8]
- Griffon [8]
- Griffon [8]
- Helios [34]
- Manticore [14]
- Manticore [14]
Arcanist Mechanik [0(2)]
Arcanist Mechanik [0(2)]
Arcanist Mechanik [0(2)]
House Shyeel Artificer [0(5)]
---
Gra 1 Izu, Malekus, dwie prostokątna strefy
(Malekus 1) Malekus, the Burning Truth [+30]
- Eye of Truth [20]
- Hand of Judgment [18]
- Reckoner [16]
- Hierophant [3]
Choir of Menoth (min) [4]
Flameguard Cleansers (min) [9]
- Flameguard Cleanser Officer [4]
Flameguard Cleansers (min) [9]
- Flameguard Cleanser Officer [4]
Thorn Gun Mages [9]
Thorn Gun Mages [9]
Brak ogrania na Ros i moim wrażeniem moja przewaga na poziomie rozpiski sprawiły że gra poszła dosył gładko.
Wygrałem rzut na zaczynanie i cisnę do przodu cudowne 14" gryfami. Izu passage na jacki, paru cleanserów do jego strefy, jacki w miarę poza zasięgami.
W mojej turze trzy gryfy z fleetem szarża na paru tgm, cleanserów i jakiś dmg w jacki. reszta się pozycjonuje. Izu zabija dwa gryfy i podniszcza cleanserami jednego i się pozycjonuje.
Helios daje foca, manticora niszczy eota, gryfy dalej biją piechotę, niszczę objective, kontroluję wrogą strefę, dominuję casterem swoją, 3-0. W następnej turze leci feat, tracę manticore ale nic zbytnio nie strzela. Tracę dwa gryfy, reszta blokuje wejście do mojej strefy, 4-0.
Dominuję swoją strefę, 5-0.
Helios w całej grze dał foca
Gra 2 Enc, Doomy2, The Pit
[Theme] The Power of Dhunia
(Doomshaper 2) Hoarluk Doomshaper, Rage of Dhunia [+27]
- Dire Troll Mauler [15]
- Dire Troll Mauler [15]
- Earthborn Dire Troll [15]
- Earthborn Dire Troll [15]
- Mulg the Ancient [19]
- Troll Axer [10]
Northkin Shaman [0(4)]
Northkin Shaman [0(4)]
Troll Whelps [0(4)]
Krielstone Bearer & Stone Scribes (max) [9]
- Stone Scribe Elder [3]
Biorę kaelyssę, choć z perspektywy czasu nie był to zbyt dobry wybór. Dużo mięcha do wybicia to jednak domena Vyrosa.
Przegrałem rzut na zaczynanie, przeciwnik biegnie, choć niezbyt daleko. Ja także biegnę, poza zasięgi, soulless jako hamski bait 2" przed sentinelami.
Enc w swojej się pozycjonuje, wchodzi połową armii w moje zasięgi, kończy turę zabijając soullesa
. Cały jeden oddział sentineli na lewej flance szarżuje w axera, maulera i mulga. Axer został na połowie, mauler zginął, mulg został chyba na jakichś 7, banshee strzela w drugiego maulera reszta jakoś się ustawia. Lecą dwa iron zeale na sentinelach i mój feat.
Tura Enca, ginie cały oddział sentineli na lewej flance, z charakterystyczną wymową ~
snacking~ leczy mulga do 25 kratek. Ginie pare nyssek. Tym razem szarżuje prawa flanka sentineli, jakieś nyssy. Ginie mulg, ranie earthborny (jeden ma 22 arma, drugi 14 deffa), banshee pudłuje strzał w maulera, disco szarżuje w earthborna z 22 arma ale nie daje rady zabić.
Enc zabija disco, resztę sentineli, prawie wszystkie nyssy. Kończy mi się armia więc próbuję ck. Kae strzela trzy razy z energy siphonem, pierwszy dmg transfer. Ostatni strzał chcę zabierać furię ale już nie ma. Banshee strzela i zostawia Doomsa na 1 kratce. Chcę slamować ale caster ma na sobie animus ebdt (odporność na slamy, pushe, kd). I tak, ostatni strzał kae to miał być dispel
Ogółem wyszło to moje nieogranie trolle, ~
snacking~ mocno mi dało w kość, mimo świetnego wygaru sentineli nie dałem rady się przez to przemielić. Ewidentnie miałem brać Vyrosa.
Gra 3, sHept, Axis, romb z flag i objectivów
[Theme] Destruction Initiative
(Axis 1) Axis, the Harmonic Enforcer [+30]
- Conservator [12]
- Conservator [12]
- Corollary [6]
- Diffuser [6]
- Diffuser [6]
- Galvanizer [5]
- Galvanizer [5]
- Inverter [15]
- Inverter [15]
Elimination Servitors [0(3)]
Reflex Servitors [0(4)]
Reflex Servitors [0(4)]
Reflex Servitors [0(4)]
Optifex Directive [4]
Transfinite Emergence Projector [19]
Biorę Vyrosa i ogółem to tak skopałem całą grę że aż zje%ałem. Przede wszystkim nie wiedziałem o shield guardzie na jacku z vengeancem przez co rozdysponowane foci na szarżę manticory w jacka którego miał przyciągać helios poszły się paść. Następna tura leci feat, ginie manticora, jakieś gryfy. Nie mam zasięgów, jestem poblokowany, ból, bieda i mizeria, przegrywam 0-5 na scenariusz.
Mimo tylko jednego tepa nie chciałem grać na to kae, Vyros też nie ma na to wybitnie dobrze. Shield guardy z min czynią z heliosa dużego jacka który rozdaje foca i próbuje być fajnym gościem ale mu się nie udaje. Feat bardzo ładnie ustawia grę ogółem mu na minus w mlim odczuciu.
Gra 4, Libra, Baldur1, Recon
[Theme] The Devourer's Host
(Baldur 1) Baldur the Stonecleaver [+31]
- Feral Warpwolf [18]
- Warpwolf Stalker [19]
Tharn Ravager White Mane [0(5)]
Death Wolves [9]
Shifting Stones [3]
Tharn Bloodtrackers (max) [16]
- Nuala the Huntress [4]
Tharn Ravagers (max) [16]
- Tharn Ravager Chieftain [0(5)]
Tharn Ravagers (max) [16]
- Tharn Ravager Chieftain [5]
Biorę Vyrosa, przegrywam zaczynanie i jazda.
Libra ciśnie do przodu, poza zasięgi, trackerki na prawo, jedni tharni za nimi, drudzy na lewo. Ja rozkminiam engejdż biegnącymi gryfami skrytymi za covering fire co fajnie czyni trackerki bezużytecznymi. Reszta się pozycjonuje.
Następna tura dwa gryfy na przedzie na lewej flance dostają szarże od tharnów którą przetrzymują, lewa flanka się pozycjonuje, leci feat. Ja w swojej odpycham ferala o 3" do tyłu, strzelam trochę manticorami po wilkach, gryfy na lewej się pozycjonują, na prawej się bijemy, ginie paru tharnów i trackerek, na lewej flance jestem poza zasiegami tharnów.
Tharni z lewej niszczą objective, na prawej dalej młyn, giną dwa gryfy, nic nie mam w strefie, baldur trochę do tyłu i dominuje, 0-3 w cpkach. Ja w swojej kminię strzelanie z manticor do gołego Baldura, robię trochę ataków by zrobić miejsce i zabijam Baldura.
Libra nie wiedział, że birds eye omija również intervening models, a poza tym, kto by pomyślał, że Vyros będzie strzelał
Gra 5, Musza, Baldur2, Cycki
[Theme] The Bones of Orboros
(Baldur 2) Baldur the Stonesoul [+30]
- Megalith [20]
- Woldwrath [37]
- Woldwyrd [9]
Blackclad Stoneshaper [0(3)]
Blackclad Stoneshaper [3]
Blackclad Stoneshaper [3]
Blackclad Wayfarer [0(4)]
Blackclad Wayfarer [0(4)]
Sentry Stone & Mannikins [5]
Sentry Stone & Mannikins [5]
Shifting Stones [3]
Celestial Fulcrum [19]
Wygrywam zaczynanie, ustawiam się 2 gryfy, kolos, manticory do prawego cyca i 3 gryfy do lewego. Musza wystawia be bardziej na lewo i małpę na prawo z solosami pomiędzy.
Biegnę, Vyros deceleracja. Musza strzela do mnie ale pomiędzy shield guardami i deceleracją nie otrzymuję zbyt dużego dmg.
W następnej trochę strzelam manticorą, gryfami nabijam synergię, zabijam jajko spodziankę, którego Vyrosa bardzo nie lubi. Druga manticora biegnie. Jestem ustawiony kolosem i manticorami szeroko, żeby szarżująca małpa miała w zasięgu kolosa + jednego ciężkiego, a gdyby stanęła w strefie to miałaby ciężko zasłonić się przed całą trójką murkiem. Feat, decel. Musza strzela solosami, be, megalitowiec zabija gryfa, gryfy ogółem poranione, poszedł feat a małpa szarżuje w manticorę na prawo, którą zabija i wbija 20 kratek w kolosa. Murek jakoś pomiędzy megsem a heliosem.
W swojej nabijam synergię, Vyros walnął małpę do 3 synergii. Manticora z 23 pow i Helios z 26 pow co do kratki niszczą wratha (rzuciłem 3x dwie pały na dmg) przez co brakuje mi mg w megsa. Ten podchodzi i zabija Vyrosa.
Ogółem czułem się nie najgorzej w tym mu, choć mogłem go zagrać lepiej. Helios oprócz bicia przez turę z dużym pow w małpę nic więcej nie zrobił.
Gra 6, Willow, Axis, 2 flagi
[Theme] Destruction Initiative
(Axis 1) Axis, the Harmonic Enforcer [+30]
- Corollary [6]
- Diffuser [6]
- Diffuser [6]
- Inverter [15]
- Inverter [15]
- Inverter [15]
Attunement Servitors [0(4)]
Attunement Servitors [0(4)]
Reflex Servitors [0(4)]
Reflex Servitors [0(4)]
Reflex Servitors [0(4)]
Optifex Directive [4]
Transfinite Emergence Projector [19]
Transfinite Emergence Projector [19]
Przegrywam zaczynanie, Willow cała armia do przodu. Ja w swojej przez zmęczenie i niedopatrzenie ustawiam kolosa w 13" od 2 jacków, reszta pozycjonuje się w miarę 15-17" od dwóch tepów, które były na jednej flance.
W następnej turze przeciwnik robi turę pod szarżę w kolosa, strzał w kolosa z baconem, ja sobie przypominam, że to z tego miał +2" i robię shield guarda. Smutek, ból i mizeria bo nie wiedział o shield guardach ale cofamy parę ruchów, dodaję przeciwnikowi 10 min na zegarze (nie mówcie Simonowi
). Poszedł defensywny feat i tracę gryfa, armia się pozycjonuje. Moja tura napakowany gryf zabija tepa który był 13" od niego, jakieś pozycjonowanie, bicie co jest w zasiegu, manticory strzelają po minach, feat.
W następnej turze tracę kolosa i jakieś gryfy, Axis przy fladze swojej, mina przy mojej 0-2. W swojej zabijam tepa i jednego jacka, nie jestem w stanie contestować swojej flagi, tym bardziej axisa, 0-4 i w następnej 0-5.
Ponownie, nie czułem się że miałem zbytnie szanse w tym mu. Nawet przy dosyć łatwym zniszczeniu tepa w turze feata przeciwnika i niedopatrzeniu przeciwnika w sprawie shield guardów nie czułem się bym coś był w stanie ugrać.
---
Kaelyssa odchodzi w odstawkę, nigdzie nie czułem się nią dobrze
dobrze gra na khador, a niestety ostatnie 6 gier grałem tylko na khador więc się trochę co do niej przeliczyłem
Zauważyłem jednak, że do Vyrosa dobrze mogłaby pasować Issyria w shadows theme taka o:
[Theme] Shadows of the Retribution
(Issyria 1) Issyria, Sibyl of Dawn [+29]
- Chimera [8]
- Hyperion [36]
Arcanist Mechanik [2]
Eiryss, Mage Hunter of Ios [0(7)]
Mage Hunter Assassin [4]
Mage Hunter Assassin [4]
Narn, Mage Hunter of Ios [0(6)]
Mage Hunter Strike Force (max) [16]
- Mage Hunter Strike Force Commander [4]
Mage Hunter Strike Force (max) [16]
- Mage Hunter Strike Force Commander [4]
Spears of Scyrah [9]
- Soulless Escort (1) [1]
Lub Ossyan, lista na samej górze tego posta.
---
Vyros zaś raczej pójdzie do przeróbki. Na większych turniejach widziałem jak wygrywa wersja z heliosem, ale za Chiny go nie rozumiem. Każdy gracz który choć raz na niego zagra bez trudu zasłoni się przed przyciągnięciem (strzelania mam tyle co z manticor) albo repel fieldem. Issyria będąca słaba na hordy potrzebowałaby listy uzupełniającej dobrej na nie. Helios raczej nie poprzyciąga sobie bestii z deff 14+
No ale cóż, pogramy zobaczymy