czwartek, 29 marca 2018, 17:22 przez Kruker
Trochę ostatnio brakuje mi czasu i energii na pisanie pełnych raportów z gier, piszę tylko mocno skrótowe pod WTC. Rozpisałem się coś więcej o grze towarzyskiej Axis vs Kolgrima, więc wrzucam poniżej. Miłego czytania.
Kruker vs Mintor – gra towarzyska
Axis vs Kolgrima
Moja lista:
[Theme] Destruction Initiative
(Axis 1) Axis, the Harmonic Enforcer [+30]
- Corollary [6]
- Diffuser [6]
- Galvanizer [5]
- Galvanizer [5]
- Galvanizer [5]
- Galvanizer [5]
- Galvanizer [5]
- Galvanizer [5]
- Galvanizer [5]
- Galvanizer [5]
- Inverter [15]
- Inverter [15]
Optifex Directive [4]
Transfinite Emergence Projector [19]
Attunement Servitors [0(4)]
Elimination Servitors [0(3)]
Reflex Servitors [0(4)]
Reflex Servitors [0(4)]
Reflex Servitors [0(4)]
Lista przeciwnika (po ADR):
[Theme] Band of Heroes
(Kolgrima 1) Kolgrima Stonetruth, Winter Witch [+28]
- Dire Troll Brawler [16]
- Dire Troll Mauler [15]
- Troll Axer [10]
- Trollkin Runebearer [0(5)]
Fell Caller Hero [0(5)]
Trollkin Champion Hero [0(5)]
Krielstone Bearer & Stone Scribes (min) [6]
- Stone Scribe Elder [3]
Long Riders (min) [12]
Trollkin Champions (max) [16]
- Trollkin Sorcerer (1) [3]
Trollkin Champions (max) [16]
Skaldi Bonehammer [5]
Szukając odpowiedzi na Kolgrimę wystawiłem Axisa jackowego, widząc w nim jedną z niewielu opcji we frakcji, która mogłaby sobie na nią poradzić.
Scenariusz: Standoff
Przebieg gry:
Runda I:
-Mintor zaczyna, rush gdzie trzeba i biegnie na środek stołu. Champy bokami, bestie środkiem.
-Ja wybiegam na pozycję, idzie onlaught i iron aggression. Trzymam się względnie poza zasięgami inverterami i TEPem, zakładając, że nie będzie hunter's marka, bo Kolgrima jest za daleko. Galvanizery lekko bliżej.
Runda II:
-Krzysiek mierzy co trzeba. Okazuje się, że Kolgrima może podejść, rzucić hunter's mark na galvanizera, spray'em oczyścić kulkę i zrobić vanish do tyłu. Dzięki temu brawler z rushem dojdzie do TEPa. Wykonuje, wychodzi, dostaje 2 kontr szarże, ale nie traci aspektu i niszczy TEPa.
-W odwecie idzie Feat, bardziej na lewą flankę + Kolgrima, mauler i axer. Z prawej strony zabijam kawalerie, wypychając do przodu jednego galvanizera i detonując kilka min. Z drugiej strony 3 galvanizery robią porządek z brawlera i stoją lekko ponad 5 cali od champów. Inverter mocno do przodu, 5+ od axera i blisko strefy przeciwnika. Impas na środku chroni invertera od szarży maulera. Punkt dla mnie, 1:0
Runda III:
-Kolgrima puszcza spray'e po inverterze i galvanizerze i paru kulkach. Axer z rushem podchodzi do Invertera, lekko go obijając. Champy pod featem cofają się na górkę. Mauler zostaje na prawej stronie, championi z lewej nie szarżują galvanizera, a zostają z tyłu strefy. Nic nie kontestuje mojej strefy, 2:1.
-Inverter zabija Axera i wbija 13 kratek w championów. 3 galvanizery zabijają 3 championów. Pozostali są na 1,2 kratkach i 1 na sorcu. Z drugiej strony jacki się cofają, jeden przy murku i w strefie, żeby nie został wypchnięty ewentualnym featem. Kulka kontestuje strefę przeciwnika. 3:1
Runda IV:
-Kolgrima spray'e po jackach, niszcząc 1 czy 2 galvanizery. Potem feat. Reszta champów + hero zabijają invertera. Z drugiej strony idzie hunter's mark w galvanizera na skraju strefy, champy zabijają jacka i kulkę w strefie. 4:3
-Z pomocą małego nieświadomego wałka (strzał diffusera po feacie kolgrimy) axis razem z poranionymi galvanizerami czyszczą lewą strefę (reszta champów + hero), którą zajmuje axis. Z prawej strony tylko contestuje i ustawiam invertera poza zasięgami. 6:3
Runda V:
-Obsługa kamienia szarżuje, tracąc z 2 modele z kontr szarż. Kolgrima zabija kolejne jacki ze sprayów. Champy wbijają w moją strefę, zabijając jakiegoś jacka. Z kontrszarży invertera ginie jeden champ. 6:5
-Axis daje buldoze dla jacków. Czyści kamień dwoma ledwo żywymi galvanizerami. Jacki w mojej strefie wypychają co trzeba z mojej strefy + kontest kulką. 8:5
Runda VI:
-Champy na styk zabijają invertera. Mauler kontestującą kulkę. Kolgrima odczyszcza swoją strefę i wraca na krawędź prostokąta z kółkiem. 9:7
-Jeden z mechaników ginie od free strike'a, szef kontestuje strefę przeciwnika, a ostatni z mechaników biegnie na środek lewej strefy. Galvanizer kontestuje strefę przeciwnika. Objective przeciwnika dostaje z battering rama za 10. Bateria w lesie na skraju mojej strefy poza zasięgami champów. Kulki szykują się na ostateczny contest. 10:7
Runda VII:
-Kolgrima próbuje czyścić swój prostokąt, ale musi puścić spray przez objective. Ginie i galvanizer i objective. Champy niszczą mój objective. Runebearer wchodzi w strefę przeciwnika i czyści jedną kulkę na contest. 12:10
-Axis szarża w runebearera, battering ram w fellcallera w mojej strefie. Po przesunięciu fellcallera ostatni reflex dobiega na contest kółka prawego. 14:10
Wygrana na scenariusz w 7 turze.
Przemyślenia:
-Gra przebiegła zgodnie z przewidywaniami. Spodziewałem się, że wygrana na attrition nie będzie możliwa, ale dzięki battering ram'owi i bulldoze dla battlegroupy powinienem wygrać na scenariusz. Dodatkowo mam turę dłużej na punktowanie, z racji bycia drugim, co zawsze daje dodatkową przewagę na scenariusz w 7 turze.
-Kolgrima jest bardzo mocna, spraye 10” z HoF są bardzo mocne, szczególnie, że można potem się cofnąć 3-5 cofnąć.
-Strzeleckie rozpiski raczej nie są w stanie ogarnąć tej listy sensownie. Jedyne opcje to właśnie Axis, albo Lucant na DI. Najlepiej bez TEPa.