Mi też podoba się propozycja Maestro. Warto wspomnieć, że darmowe punkty nie są takim problemem jak go Maestro opisuje - liczba Requisition Points jest ograniczona do jednego/25pkt, czyli w armii wartej 40pkt mamy nadal tylko 1 Requisition Point do wykorzystania (czyli tylko np jeden oddział Initiates)
Blak też dla mnie brzmi dobrze z generalnym usunięciem Theme Forces, bo sam wiem, że TF były np barierą dla moich znajomych chcących grać w nową edycję ("Jak to, nie da się wystawić mojej kolekcji? Muszę dokupić mnóstwo figsów a równocześnie mnóstwo tych co mam wcześniej nawet nie wystawię? To ja podziękuję") Natomiast nie wiem jakie to może nieść konsekwencje dla balansu, bo uczciwie przyznam, że post-CiDowy balans, te wszystkie solosy za 0pkt zabijające Colossale, Hermity i Archony są dla mnie zagadką i czuję, że już dłuższy czas temu wypadłem z tego obiegu by móc być obiektywnym (i czuć, że mówię o czymś na czym się znam) w temacie jego sensowności.
Balans zresztą na pewno na mniejsze punkty jest gorszy a na 75pkt wcale nie jest optymalny, bo im większe punkty, tym lepszy balans - to akurat jest prawdziwe dla wszystkich bitewniaków. Im większe punkty tym mniejszy wpływ przegiętego modelu na całość rozgrywki, tym mniejszy wpływ skrajnie niestatystycznego rzutu, niemożność wypełnienia całej armii przegiętościami ograniczonymi FA/FOC czy co tam dana gra ma. Nie ma co roztrząsać, że 40pkt jest mniej zbalansowane niż 75 a 75 jest mniej zbalansowane niż 150, bo to truizm. Po prostu jakiś próg trzeba wybrać by spełniał nasze konkretne wymogi i pogodzić się z tym, że jest taki jaki jest (ewentualnie wprowadzić dodatkowe ograniczenia, takie jak w Maestro-compie
)
Co ciekawe PP chyba z rok temu pytało graczy co sądzą o tym, by wprowadzić nowy oficjalny i całkowicie równorzędny format turniejowy 50pkt. I o ile wiele osób pisało, że to super, to była też bardzo liczna grupa mówiąca, że na taki turniej się nigdy nie pofatyguje. Wydaje mi się, że wtedy PP machnęło ręką już na to by z WMki próbować zrobić coś co przyciągnie nowych graczy, zdecydowało się zostawić tych wciąż przynoszących jakiś zysk weteranów kiszących się z taką grą jaką tam sobie chcą i po prostu wystartować z nową grą - Warcasterem - dla nowych pokoleń graczy.