No to jedziemy z koksem - w sumie to sporo teraz. Zacznę od modeli
Pyre Troll - dla mnie bomba. Mamy 8 pkt buff bota, który de facto zastępuje Maulera. Strzałka dalej taka se, ale RoF jest ok - jak zwykle nie łapię, czemu podpalające ciastko nie wbija flary, ale nie muszę
- będzie grany, będzie grany dużo.
Slag Troll - zmiana na +, nie będzie grany. Daję de facto ten sam efekt co Pyra, kosztuje 2 pkt więcej, ma gorszy strzał(bo brak RoF'a), a jego abilitki działają w 50% przypadków - raczej nie będzie grany
Axer - to samo, tylko ciut taniej. Listy, które go brały będą o brały dalej, listy, które miały mechanikę przyśpieszania opartą na innych rzeczach dalej nie będą go brały - będzie grany
Impaler - zmiany na plus - nie potrafię przewidzieć czy będzie grany - Bomber ofensywnie jest lepszy od 2 impalerów, kosztuję pkt mniej, ma mniej kratek niż 2,ale z drugiej strony są listy gdzie tesco snipe może się przydać
Mulg - był dobry, jest tańszy. Mi tam się nigdy nie podobało, że jest Arc Node'em, ale co zrobić. Minus ten sam co zawsze. Gra w jednej liście - będzie grany, ale pewno nie za dużo
Kamień - tańszy, reszta bez zmian - mały będzie pewno grany jak do tej pory zawsze, może się zacząć pojawiać duży
Champy/Skaldi - miły i niespodziewany buff - champy będą grane, Skaldi pewno też
Runeshaperzy - miły mały buff, który właściwie za dużo nie zmienia - będą grani tam gdzie byli grani
Champ Hero - będzie grany tam gdzie był grany
Troll Whelps - dla mnie najlepsza zmiana tego CiD
- lepsze leczenie, ale przede wszystkim w końcu solos za 1 pkt. Prawdopodobnie sprowadzi się to do tego, że będzie na stole jeden whelp mniej niż zawsze, bo 4 pkt na ogół jest łatwiej znaleźć niż 5, ale RP z reguły wykorzystywało się do czegoś innego - będą grani, więcej niż uprzednio, ale w mniejszych liczbach
Swamp Troll - dziwna zmiana, śmieszna rzecz z kombowaniem tego z featem Ragnora - 2 kości - z drugiej strony to dalej model, który nic nie robi - o ile ktoś nie złoży jakiejś dziwnej, niezabijalnej kombinacji w stylu Ragnor/Carver to się raczej nie spodziewałem zobaczyć
Janissa - na plus - będzie grana tam gdzie była
Strom Troll - na plus - jedyna szansa w obecnej edycji jaką ten model miał na granie to było jak Nemo3 woził się po stołach, przestał - raczej nie będzie grany
Night Troll - wrócił do Mk2, a tam nie był grany
Warders - zmiana ok, zawsze strasznie wkurzające było, że oddział musiał stać obok siebie. Z drugiej strony, dalej są w ciul drodzy jak na brak zdolności offensywnych - raczej nie będą grani, paczka świnek jest tańsza, biję mocniej
Horgle Ironstrike - ech, nie wiem który to as wymyślił, że strzałka z MA4 na 10 cali wymagająca boostowania przy jednym upkeepie to dobry buff dla tego modelu - jako Horgle nie będzie grany, jeśli jednak ktoś będzie brał w PoD Pyre Trolla, a i tak wypełnił już swoje BG to można rozważyć odciążenie castera, nie spodziewam się
Dhunia Knot, śmieszna zasada, która może mieć zastosowanie bo działa na offensywne czary casterów xd - nie wiem czy taka była intencja. Są RP w PoD, może zaczną wstępować(np. moja rozpa w PoD zyskała właśnie 6 pkt xd), ale cholera wie. Z drugiej strony wystarczy zabić jedną(te kosmiczne staty 13/13 xd) - naprawdę nie wiem - to nie jest zły unit, po prostu nigdy nie było na niego pkt w i tak theme forcie który i tak ma problem sensownie się zamknąć.
Ragnor - wszystkie zmiany na plus. Nie wiem czy będzie grany bo zasadniczo nie zmienia to nic w jego game play'u, a nie był grany - myślę, że się pojawi
Madrak3 - fajne zmiany, tylko jego problem w ogóle nie ostał rozwiązany - wcześniej miał relatywnie kiepską albo bardzo sytuacyjną spell liste więc była na nim ta furia, żeby odpalić kamień. Teraz ma dobrą spell listę i nie ma furii, żeby to zrobić. Naprawili mu feat'a, ale to dalej feat na taff w mecie antyhealingowej - to jest CiD week1, w tej wersji nie będzie grany
Brawler - zmiana na plus - gdzie był grany tam będzie
Gunnery Seargant - ja nie wiem czemu ludzie się tak tym modelem napalają - jest ok, ale tym swoim *atakiem to on trafia tylko kamienie/gallowsy czy struktury. Reszta zasad ok, obstawiam, że koszt zostanie zwiększony do 4 pkt, acz IMO nie ma to większego sensu
Boomhowler3 - jest ok. Dalej ma idiotyczny 2 fell call, który będzie pieprzył ludziom kolejność aktywacji, ale za to dobry potencjał bojowy. Z drugiej strony na prawdę mam nadzieje, że on straci to Hoof it - w trollach, świnkach jest to ok. Ale nie w Minionach i Mercach - sorry, ale Void Archon robi z tym cała mapę, a Gaspy4 jest niesmaczny i bez tego
Bumbles - przeżywalność spadła do sensowniejszych rozmiarów, jest ok
Gunny2 - nie wiem. Praktycznie w każdej innej frakcji bym powiedział, że jest super, w trollach nie wiem - wprowadza zupełnie inny styl gry do trollowych gunnlane'ów niż miały one do tej pory jednocześnie nie dając nic do grania na scenariusz - będzie grany, ale jak i z czym to nie mam pojęcia.
Rakiety - śmiesznie kontrują pod wieloma rzeczami mete - Covering Fire na 16 cali z opcjami repo,albo strzałki z pow 16 ignorujące stealth. Będą grani
Sapper- smieszny- stety niestety to model,który trzeba zobaczyć na stole - za 3 pkt fajnie sobie radzi z popularnymi ambushami xd
Theme Force'y
- PoD zmiany na plus, ale tam są raczej 2/3listy do składania
- VoD - nie ma w conflic chamberze, trudno mi sobie liczyć rozpy - wydaje się być mocna, aczkolwiek brak Bunebearera wielu casterów może zabić w tym theme forsie.
Tyle na szybko