FAQ  •  Zarejestruj  •  Zaloguj

Warcaster: Neo-mechanika

<<

Śliski

Avatar użytkownika

Posty: 2493

Dołączył(a): niedziela, 26 maja 2013, 23:29

Lokalizacja: Kraków

Frakcja: Legion of Everblight

Post środa, 11 marca 2020, 09:33

Re: Warcaster: Neo-mechanika

Czy ktos naprawde sadzil, ze w tym KS bedzie tona ludzikow za stosunkowo nieduze pieniadze, jak w planszowkach z gumoludkami masowo klepanymi w chinach? Sam spodziewalem sie lekko nizszej ceny (ok. 10%), ale bez przesady, moze PP nie odlewa modeli jak najlepsze pod tym wzgledem firmy na rynku, ale duzo im nie brakuje i dalej robia to duzo lepiej niz CMON czy FFG, nie wspominajac juz o reszcie. No i nie jest to kampania z gra, ktora moze za rok wyjdzie, a w praktyce za 1,5 roku do 2 lat, tylko 3 miesiace czekania, gdzie przed wsparciem mozecie sobie przeczytac zasady bardzo bliskie finalnym.
<<

QcDWG

Avatar użytkownika

Posty: 2185

Dołączył(a): poniedziałek, 19 września 2016, 17:39

Lokalizacja: Śląsk

Frakcja: Cygnar

Post środa, 11 marca 2020, 22:50

Re: Warcaster: Neo-mechanika

No jak ja tego bloodrage otworzyłem to skumałe jak wcisneli 49 figurek za 200 plnów :D
Tylko konstruktywne i merytoryczne opinie
<<

Cyel

Avatar użytkownika

Posty: 1197

Dołączył(a): sobota, 1 marca 2014, 20:46

Frakcja: Grymkin

Post czwartek, 12 marca 2020, 10:26

Re: Warcaster: Neo-mechanika

Black Rose Wars, które dostałem z KSa ma super figurki, nic im nie brakuje w porównaniu do PP. Zrobiłem zdjęcia :
Obrazek
Obrazek

a jest ich przytłaczający shitload (stretch goale musieli przesunąć na drugą falę wysyłki, bo paczka miałaby wielkość i wagę lodówki) ;)

Bardzo chciałbym, żeby KS Warcastera wywoływał reakcję "Shut up and take my money!" bo to pewnie fajna gra. A tak to wywołuje głownie reakcje typu "meh", "drogo jak na zawartość" i "nic specjalnego" a dla osoby nie powiązanej z grami PP w ogóle jest niezauważalny.
<<

QcDWG

Avatar użytkownika

Posty: 2185

Dołączył(a): poniedziałek, 19 września 2016, 17:39

Lokalizacja: Śląsk

Frakcja: Cygnar

Post czwartek, 12 marca 2020, 12:29

Re: Warcaster: Neo-mechanika

Nie żebym sie czepiał ale wygląda toto troche dziadowato :D Coś jak chinskie odlewy, niby wszystko ok ale niesmak jest :D No offence

No pytanie czego oczekujesz/oczekiwałeś. KS dla mnie to juz zwyczajny preorder, generlanie cieszy mnie oferta dla retailerów bo sugeruje ze gra w sklepach bedzie tansza niz na tym KSie
Tylko konstruktywne i merytoryczne opinie
<<

Seoz

Avatar użytkownika

Posty: 77

Dołączył(a): sobota, 8 czerwca 2019, 18:47

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Khador

Post czwartek, 12 marca 2020, 12:45

Re: Warcaster: Neo-mechanika

to co Cyel wrzucił fajne, przypomina trochę dark souls :D
\[T]/ Chwalmy słońce!
<<

Simon99

Avatar użytkownika

Posty: 3197

Dołączył(a): poniedziałek, 18 lutego 2013, 06:52

Lokalizacja: Zabrze

Frakcja: Protectorate of Menoth

Post czwartek, 12 marca 2020, 12:54

Re: Warcaster: Neo-mechanika

Cyel: Bardzo ładnie pomalowany model i dość przyzwoicie się prezentuje patrząc na to, że ma on jakieś 15-16 i porównujesz go do modeli, które w zeszłym roku zostały wysłane :) Inna kwestia, ża Black Rose Wars jest grą przekombinowaną na zasadzie "wrzućmy wiele rzeczy do środka, a balans zostanie zachowany przez to, że nikt niczego optymalnego w grze bez farta nie ukręci". Więcej argumentów dla których te dwie gry nie powinny być porónywane masz w jednym z moich postów wyżej.
Proud member of :
"Może i nie jesteśmy najpotężniejsi, ale za to gramy na remis"

PP Judge od 14.03.2017
<<

manwe

Posty: 77

Dołączył(a): poniedziałek, 20 kwietnia 2015, 20:23

Lokalizacja: Český Těšín

Frakcja: Retribution of Scyrah

Post czwartek, 12 marca 2020, 13:04

Re: Warcaster: Neo-mechanika

ja mysle ze troche niepotrzebny temat, kto chce, kupi, kto nie chce, tego nie przekonasz.

Jak dla mnie sa figurki bardzo "meh", ale po prostu ja nie jestem fanem scifi, ale dla mnie to nie tak wazne, bo ja przywykne na wszystko + mnie nie podobal sie chyba jedyny studio paint od PP i zawsze musialem zerkac na jakies alternatywne paintjoby by mi sie figsy od PP podobaly. Tutaj bedzie chyba podobnie.
<<

Cyel

Avatar użytkownika

Posty: 1197

Dołączył(a): sobota, 1 marca 2014, 20:46

Frakcja: Grymkin

Post czwartek, 12 marca 2020, 16:11

Re: Warcaster: Neo-mechanika

Seoz napisał(a):to co Cyel wrzucił fajne, przypomina trochę dark souls :D
\[T]/ Chwalmy słońce!


W dużym stopniu po to je kupiłem, z myślą o kampanii RPG wzorowanej na Dark Souls :) Ogromna ilość i różnorodność potencjalnych przeciwników dla graczy.


A tymczasem jeśli chodzi o Neomechanikę - czy ktoś już testował grę i ma jakieś opinie z pierwszej ręki o zasadach ? Wcześniej w temacie pamiętam takie zapowiedzi.
<<

QcDWG

Avatar użytkownika

Posty: 2185

Dołączył(a): poniedziałek, 19 września 2016, 17:39

Lokalizacja: Śląsk

Frakcja: Cygnar

Post czwartek, 12 marca 2020, 18:40

Re: Warcaster: Neo-mechanika

Koronawirus, u nas odwołaliśmy spotkania na czas kwarantanny, bo Radek ma brzydki zwyczaj jeżdżenia po ogniskach zarazy w PL

Podobno pp rozsyła produkt do recenzji, ale ja do niczego nie dotarłem jeszcze
Tylko konstruktywne i merytoryczne opinie
<<

Cyel

Avatar użytkownika

Posty: 1197

Dołączył(a): sobota, 1 marca 2014, 20:46

Frakcja: Grymkin

Post sobota, 14 marca 2020, 17:24

Re: Warcaster: Neo-mechanika

Na Lormahordes jest parę wstępnych opinii od testujących grę w formie w jakiej opublikowano ją na KS.

I have tested the rules with proxied startes and they are a blast! I would say it is the maybe even the main selling point. It works very smooth once you know what you are doing. It feels less complicated than Wm/H but not less complex.

Warmachine is about maicro management of your troops to capture Objectives. Warcaster is about Marco management to plan and control table space. A good comparison would be a Real Time Strategy Game merged with Tabletop. This is because everything could be replaced and global attrition is less important than local attrition and long term control over table space.
Also the activation system forces you to plan and react more in a way that you find in some Board games of the complexer kind. Same goes for the Cypher cards. Both feel really good in the game actually.

The game is very, very good. I've played a handful of Skirmish-level games (8 units) so far, and I think the most amazing thing is that there's nothing about the game that feels clunky. Some elements might be a little more stripped than their Warmachine counterpart, but the game moves very quickly. Moments that might slow play for a minute or two just aren't as prevalent in this game.

The first time you move a squad, clear an objective, slingshot them close enough to score, then drop a gate right behind them full of Arc feels great. Putting gates on the table and summoning units right into the thick of things or exactly where you need them keeps you moving across the entire table.

And little things that normally make me feel bad in games don't matter as much. Did I spend the first 30 seconds of my first game getting my Dusk Wulf shot off the board? Yes, I did. Did it feel bad at the time because my brain was used to Warmachine? Yes, it did. But all it took was a few activations passed back and forth for me to regain footing and trade a few more blows with my opponent.

I'm not in love with this game like a few other people in my community are, but I'm damn excited for it come this summer.
<<

cainus_lupus

Posty: 949

Dołączył(a): niedziela, 3 marca 2013, 16:01

Frakcja: Legion of Everblight

Post niedziela, 15 marca 2020, 17:04

Re: Warcaster: Neo-mechanika

To są powody dla których zainteresowałem się WC:NM i zrobiłem pledge na 130$. Gdyby to była po prostu maszynka w kosmosie olałbym sprawę. Po co grać w dwie takie same gry?
Ale gra się w to zupełnie inaczej, ktoś porównał do RTS-a, jednostki są ważne do osiągania celów ale ich strata nie jest ważna o ile wypracowują przewagę ekonomiczną.
Artur Szyndler;Kryształy Czasu-Saga o Katanie napisał(a):50 tysięcy wielotonowych, megapancernych, półdinozaurów oczekiwało na bitwę
<<

Cyel

Avatar użytkownika

Posty: 1197

Dołączył(a): sobota, 1 marca 2014, 20:46

Frakcja: Grymkin

Post środa, 25 marca 2020, 11:56

Re: Warcaster: Neo-mechanika

Porownania do piesni sa o tyle nie trafione ze dostajesz duzo figurek ale ataku klonow niestety.


Z ciekawości nabyłem oddział i sobie pomalowałem w ramach siedzenia w domu. Lannister Halberdiers, którzy będą moimi proxami dla Initiates of the Order of the Wall.

Atak klonów - absolutnie nie. W pudełku było 13 modeli w 5 wzorach (3 wzory zwykłych piechurków + oficer + sztandar). Czyli dokładnie tyle wzorów ile w oddziałach od PP. 1

Przyznam, że zauroczyły mnie te figureczki. Są już poskładane, nie mają linii podziału formy (do usunięcia miałem tylko jakąś pojedynczą, drobną na co trzecim modelu) - do malowania poszły w zasadzie wprost z pudełka. Rzeźby są naprawdę fajne, nieprzeładowane pierdyliardem szczegółów jak figurki GW, co jest miłą odmianą. Takie jakieś są proste ale eleganckie - bez wydziwnionych póz czy kreskówkowych proporcji.

Obrazek

Obrazek
<<

QcDWG

Avatar użytkownika

Posty: 2185

Dołączył(a): poniedziałek, 19 września 2016, 17:39

Lokalizacja: Śląsk

Frakcja: Cygnar

Post środa, 25 marca 2020, 21:56

Re: Warcaster: Neo-mechanika

Złe nie są, ale ja tam osobiscie uwielibam przełaowane detalami figsy :D
Tylko konstruktywne i merytoryczne opinie
<<

Seoz

Avatar użytkownika

Posty: 77

Dołączył(a): sobota, 8 czerwca 2019, 18:47

Lokalizacja: Warszawa

Frakcja: Khador

Post czwartek, 26 marca 2020, 09:39

Re: Warcaster: Neo-mechanika

W sumie całą dyskusję możemy podsumować, że o gustach się nie dyskutuje. Te figsy Lannisterów wyglądają naprawdę fajnie!
Ja dla przykładu mam czekający na sklejenie box WarCry i zamówione Prophecy of the wolf dla nowego modelu Ghazghkull Thraka (dla mnie absolutne cudeńko). A właśnie kończę malować unit driad dla Sylvaneth z AoS.

Troszeczkę nam ta dyskusja zboczyła z tematu neo mechaniki ;)
<<

Dawid

Posty: 356

Dołączył(a): sobota, 18 maja 2013, 16:47

Post piątek, 27 marca 2020, 13:32

Re: Warcaster: Neo-mechanika

manwe napisał(a):ja mysle ze troche niepotrzebny temat, kto chce, kupi, kto nie chce, tego nie przekonasz.


Temat bardzo potrzebny, bo mamy tu rzeczową krytykę, porównania, linki na podstawie, których mogę sobie wyrobić wstępną opinię i zdecydować czy spróbować czy też nie. W dyskusji owszem biorą udział strony już "przekonane", ale znacznie więcej czyta tych "nie mających zdania". Dlatego potrzebny i to właśnie takie tematy należą do jednych z najciekawszych na forum.

Osobiście kibicuję Warcasterowi i mam nadzieję, że co ciekawsze rozwiązania w mechanice tego skirmisza zostaną w bliżej nieokreślonej przyszłości przeniesione do nowej edycji WMH - o ile PP zdecyduje się ciągnąć dalej swój sztandarowy produkt, który nie zakończy swojego żywota podobnie, jak niegdyś WFB.
Poprzednia strona

Powrót do Nowości

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość